וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון החמיצה את תחזית הרווח; המניה צוללת ב-13% במסחר לאחר הסגירה

סוכנויות הידיעות

22.7.2010 / 23:21

רשמה רווח רבעוני למניה הנמוך ב-9 סנט מהתחזיות; צמיחה חדה מהצפוי של 40% במכירות




, קמעונית האינטרנט הגדולה בעולם, דיווחה היום על זינוק של 45% ברווחיה וצמיחה של יותר מ-40% בהכנסותיה ברבעון השני של השנה הודות לצמיחה במכירות קורא הספרים האלקטרוני קינדל. עם זאת, תוצאות החברה היו נמוכות מתחזיות האנליסטים, ומניית אמזון צוללת ב-12% במסחר לאחר הסגירה.



אמזון - חנות כלבו וירטואלית המוכרת מגוון עצום של מוצרים, החל בספרים וכתבי עת, דרך מזון לבעלי חיים ומצלמות, וכלה בחלקי רכב וכלי נגינה - רשמה ברבעון השני של השנה רווח של 207 מיליון דולר, או 45 סנט למניה, לעומת רווח של 142 מיליון דולר, או 32 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תוצאות החברה היו נמוכות בשיעור ניכר מתחזית האנליסטים לרווח של 54 סנט למניה.



אמזון, אשר מייסדה ג'ף בזוס משמש כמנכ"ל, רשמה ברבעון הכנסות של 6.57 מיליארד דולר, זינוק של יותר מ-40% לעומת הרבעון המקביל, ומעל לתחזית האנליסטים למכירות של 6.5 מיליארד דולר.



במבט קדימה צופה החברה לרשום ברבעון הנוכחי מכירות של 6.9-7.63 מיליארד דולר. אנליסטים צפו כי החברה תספק תחזית להכנסות של 7.16 מיליארד דולר.



מניית אמזון צוללת ב-13% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בעלייה של יותר מ-2%.



מאז הושק קינדל ב-2007, הפך קורא הספרים האלקטרוני (e-reader) לאחת מההצלחות הגדולות של אמזון, ובעונת החגים האחרונה בארה"ב הפך לפריט המתנה הנמכר ביותר בתולדות אמזון. יתר על כן, בעונת החגים האחרונה מכרה אמזון באתר האינטרנט שלה יותר ספרים דיגיטליים מאשר ספרים רגילים.



עם זאת, מאז הגעתו בחודש אפריל למדפי החנויות בארה"ב של מחשב הלוח החדש של אפל, אייפד - אשר אחד מייעודיו העיקריים הוא כקורא ספרים אלקטרוני - גברו החששות מפני פגיעה במכירות קינדל.



בחודש שעבר הוזילה אמזון את מחיר הקינדל בארה"ב מ-259 דולר ל-189 דולר, במטרה להתמודד מול אייפד. שלשום מסרה אמזון כי קצב המכירות של קינדל שולש מאז הוזלת המחיר, וכי הואץ מדי חודש במהלך רבעון השני.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully