וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים

ואדים סבידרסקי

23.7.2010 / 0:12

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-2% ונסגר ברמה של 10,321 נקודות. מדד הנאסד"ק הוסיף 2.7% ונסגר ברמה של 2,245 נקודות. מדד S&P500 הוסיף 2.2 לרמה של 1,095 נקודות

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים על רקע המגמה החיובית באירופה, שנבעה מהשיפור במגזר התעשייה והשירותים. הסנטימנט החיובי מתחזק על רקע המשך דיווחי חברות מעודדים העוקפים את התחזיות. בזירת המקרו פורסמו נתונים מעורבים - הן משוק הדיור והן משוק התעסוקה האמריקאי. הבנק הפדרלי הוריד קלות את התחזית הצמיחה בארה"ב ל-3%-3.5%.

מדד הדאו ג’ונס עלה ב-2% ונסגר ברמה של 10,321 נקודות, מדד הנאסד"ק הוסיף 2.7% ונסגר ברמה של 2,245 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 2.2% לרמה של 1,095 נקודות. תשואת אג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים הסתכמה ב-2.93%.

יום סוער בזירת המקרו האמריקאית. בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי, הדגיש היום כי הבנק המרכזי נכון לנקוט בצעדים נוספים כדי לתמוך בכלכלה אם הצמיחה הכלכלית תהיה נמוכה מהצפוי. "אנחנו מוכנים, ונפעל אם השיפור בכלכלה לא יימשך - אם לא נראה את סוג השיפור בשוק העבודה אשר לו ציפינו וקיווינו", אמר ברננקי במסגרת היום השני של עדותו הדו-שנתית על המדיניות המוניטרית של הבנק הפדרלי בפני הקונגרס של ארה"ב.

ברננקי ציין עוד כי מידת יעילותם של הכלים העומדים לרשות הבנק המרכזי תלויה באופן חלקי בתנאים הפיננסים. "אם התנאים הפיננסים יהפכו ליותר קשים - כפי שעשוי להתרחש אם הכלכלה תתחיל להיחלש, אני חושב שהצעדים הללו יהיו יותר יעילים יחסית". ברננקי הודה כי חלק מנתוני המקרו הכלכליים שפורסמו באחרונה בארה"ב "היו מעט מאכזבים", אולם הוסיף כי אין הצדקה לשינוי קיצוני בתחזית הכלכלית.

שוק הדיור ממשיך לדשדש

הבנק הפדרלי הוריד קלות את תחזית הצמיחה לשנה הנוכחית, והעריך כי צפויה צמיחה של 3.5%-3% השנה, לעומת תחזית הבנק בישיבתו הקודמת בחודש אפריל לצמיחה של 3.7%-3.2%. הבנק גם הוריד קלות את תחזית הצמיחה לשנת 2011. הבנק גם העלה קלות את תחזיות האבטלה, וצופה כעת כי שיעור האבטלה בארה"ב יהיה 9.2%-9.5% בסוף השנה, וברמה של 8.3%-8.7% בסוף שנת 2011. שיעור האבטלה הנוכחי בארה"ב הוא 9.5%.

כמו כן, משרד העבודה האמריקאי פירסם נתוני האבטלה לשבוע הקודם. דרישות האבטלה השבועיות עלו לרמה של 464 אלף ושוב איכזבו את האנליסטים, אשר ציפו להרעה מתונה יותר תוך עליית נתון התביעות לרמה של 450 אלף לעומת כ-429 אלף תביעות בשבוע לפני כן.

שוק הדיור בארה"ב ממשיך לדשדש אך הפעם אינו מפתיע את האנליסטים כאשר מכירות בתים קיימים בארה"ב ירדו ביוני זה החודש השני ברציפות, אם כי בשיעור מתון במחצית מהתחזיות. מכירות בתים ירדו ב-5.1% ביוני, חודש שני ברציפות, לקצב שנתי של 5.37 מיליון בתים - הנמוך ביותר מאז חודש מארס - בעקבות סיום תוכנית הממשל לסבסוד רכישות בתים, כך מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). כלכלנים צפו ירידה חדה באופן ניכר של 10% במכירות לקצב שנתי של 5.1 מיליון בתים.

מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב ירד ביוני ב-0.2% - ירידה שנייה בתוך שלושה חודשים וסימן אפשרי להאטה בהתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם. עם זאת, ירידת המדד של חברת המחקר קונפרנס בורד היתה מתונה יותר מתחזית הכלכלנים לירידה של 0.3%, לאחר עלייה של 0.5% בחודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully