וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי החברה שהכי כדאי לעבוד בה?

שרון שפורר

23.7.2010 / 7:07

אחרי קריסה של 63% והפסדים של יותר מ-100 מיליון דולר בשנתיים, החליטו השבוע בחברת אלרון של נוחי דנקנר להעניק בונוסים ליו"ר ולאחד הדירקטורים. מי ישלם את המחיר? הציבור כמובן



>> ב-2010 נבחרה אינטל לחברה שהכי כדאי לעבוד בה בישראל; במקום השני ניצבה אורנג', ואחריה חברת החשמל. ב-2011 בהחלט ייתכן שחברה חדשה תאיים על שלוש הגדולות ברשימה: אלרון, חברת אחזקות בתחומי מכשור רפואי, תקשורת ותוכנה, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר.

מה שישגר את אלרון היישר לראש הטבלה הוא היחס המופלא שלה לעובדים. אצל דנקנר, בין אם החברה מרוויחה ובין אם היא מפסידה הון עתק - העובדים תמיד זכאים לבונוסים, מעבר לתנאי השכר הנדיבים גם כך.



בשלוש השנים האחרונות נחתכה מניית אלרון ב-63%. יש לכך סיבה טובה: החברה מפסידה לא מעט כסף. ב-2009 היא הפסידה 30 מיליון דולר, וב-2008 90 מיליון דולר. החברה גם אינה מחלקת דיווידנדים לבעלי המניות. מי שהשקיע, לדוגמה, 100 אלף שקל במניות אלרון באמצע 2007, נותר עם 37 אלף שקל.



כל זה לא הפריע לדירקטוריון החברה לאשר מתן בונוסים נדיבים ליו"ר החברה אריה מינטקביץ' ולדירקטור גבי ברבש - שהיה אחראי לאקזיט כושל של אי.די.בי בחברת 3dv. מינטקביץ' קיבל 950 אלף שקל, ברבש קיבל 600 אלף שקל.



קשה לומר שהמהלך הזה מפתיע אם בודקים מי יושב בדירקטוריון החברה: בתו של דנקנר, רונה; שותפיו של דנקנר באי.די.בי, נציגי משפחות מנור, לבנת ופישר; עמי אראל, מנכ"ל דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי; ואריה עובדיה, לשעבר יו"ר הפניקס.



אחרי שהדירקטוריון אישר את הבונוסים, הגיעה תורה של האסיפה הכללית של בעלי המניות באלרון. השבוע, למרות התנגדות של של גופים מוסדיים רבים לבונוסים - האסיפה הכללית של בעלי המניות של אלרון אישרה אותם.



איך קורה שלמרות התנגדות של המוסדיים - בתי ההשקעות וחברות הביטוח, בהם דש, פסגות, מגדל שוקי הון, מיטב, מנורה וגופים נוספים - הבונוסים מאושרים?



הבונוסים אינם מוגדרים כעסקת בעלי עניין, ולכן הם מאושרים ללא הליך מיוחד. מאחר שבעלי העניין מחזיקים ב-53% מהחברה, היה ברור שהבונוסים יאושרו גם לפני ההצבעה. למרות זאת, המשקיעים המוסדיים עדיין דיווחו כיצד הצביעו בנוגע לבונוסים, והדיווחים גילו שמבין קרנות הנאמנות, ילין לפידות ואי.בי.אי היו בין הבודדות שהצביעו בעד הבונוסים.



מדוע לאשר בונוסים לבכירים בחברה שממשיכה להפסיד עשרות מיליוני דולרים בשנה ובעלי המניות שלה מפסידים עשרות אחוזים על ההשקעה שלהם? בילין לפידות הסבירו את ההצבעה בכך ש"בתקופה האחרונה כמה אחזקות באלרון הבשילו לאקזיט נאה. בנסיבות העניין, הסכומים נראו לנו סבירים. בתקופות שבהן ביצועי החברה לא הצדיקו מתן בונוסים, הצבענו נגד". באי.בי.אי סירבו להגיב.



בשורה התחתונה, הבונוסים אושרו - ומי שיישא בהוצאות בגינם הוא בעיקר הציבור. דנקנר ושותפיו לשליטה באי.די.בי הם אמנם בעלי השליטה באלרון וממנים את רוב הדירקטורים בחברה, אבל למעשה בשרשור האחזקות שלהם הם מחזיקים ב-36% מהחברה. מי שמחזיק בכל היתר - 64% - הוא הציבור, שמשלם את רוב הבונוס על אף שהוא הפסיד את רוב הכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully