וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשימות של יו"ר בנק לאומי החדש

סמי פרץ ושרון שפורר

23.7.2010 / 7:07

זה היה יומו הגדול של דוד ברודט, שנבחר אתמול לעמוד בראש הבנק הגדול במדינה. אבל אפילו הוא עדיין לא יודע איך להתמודד עם הבעלות הלא ברורה בלאומי



>> בתום ישיבה שנמשכה כשלוש שעות, דירקטוריון בנק לאומי הגיע אתמול להכרעה: דוד ברודט ימונה ליו"ר הבנק הגדול במדינה ויחליף את איתן רף אחרי 15 שנה בתפקיד. המינוי ייכנס לתוקף לאחר קבלת אישור המפקח על הבנקים ושר האוצר.

ברודט קיבל את קולותיהם של שבעה מתוך 12 הדירקטורים שבחרו ביו"ר החדש לבנק, וגבר על שני המועמדים האחרים - אהוד שפירא ומשה דברת.



בנק לאומי הוא שפן ניסיונות למודל חדש של בעלות על בנקים: המדינה מוכרת את כל המניות שנותרו בידיה, ומאפשרת לבעלי מניות להתארגן ולנסות להשיג שליטה בבנק. אם לא יקבלו היתר לשלוט בו, יסתפקו בעלי המניות בכך שהם ממנים דירקטורים בבנק, ומי שישלוט בפועל הוא הדירקטוריון. איך זה יעבוד? אפילו ברודט, שנבחר אתמול לכהונה של שלוש שנים, לא יודע. מה שברור הוא שהבנק נכנס למצב של חוסר ודאות, ורק בעוד זמן מה נדע מיהם הכוחות החזקים ששולטים בו.



ברודט הוא האיש שאמור לעמוד על המשמר ולנהל את סבך האינטרסים הזה. עליו הוטלה המשימה להעביר את בנק לאומי בכביש הסואן של מעבר מבעלות ממשלתית והנהלה יציבה, למבנה בעלות ניסיוני שמזמן מאבקי שליטה וכוח בין כמה שחקנים בעלי אינטרסים שונים ומשונים.



ברודט ייבחן בתום שלוש שנות כהונתו על כמה דברים: שמירה על מעמדו של הבנק כגדול במדינה, יצירת מערכת שמצליחה לנטרל השפעות זרות של בעלי מניות בניהולו השוטף ובחירת יורש לגליה מאור. כישלון באחד או יותר מאלו, יביא לכך שברודט ישמש אמנם יו"ר הבנק, אבל עם שותף בכיר בקבלת ההחלטות - המפקח על הבנקים רוני חזקיהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully