וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינו, חזקיהו וישראל גוריון על במה אחת

מאת מיכאל רוכוורגר

23.7.2010 / 7:07

סוף עידן / מסיבת הפרידה של איתן רף



>> מאות מבכירי המשק סיימו שלשום את יום העבודתה מוקדם מהרגיל כדי להגיע למוזיאון תל אביב, לאירוע הפרישה שאירגנה הנהלת בנק לאומי ליו"ר הפורש, איתן רף. בתום כהונה של 15 שנה, פינה אתמול רף את מקומו לדוד ברודט, שגבר על אהוד שפירא ומשה דברת במרוץ על תפקידו של רף.

מנכ"לית הבנק, גליה מאור, נפרדה מרף בנאום אישי מרגש והודתה לו על 15 שנים משותפות ומרתקות בבנק, בהן הפכו אותו לבנק המוביל בישראל. חברי ההנהלה נפרדו מרף בשיר הנודע של פרנק סינטרה, "i did it my way". לאחר מכן הוקרן סרט בהשתתפות חבריו של רף, בהם גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. אסף אמדורסקי וישראל גוריון היו אמונים על החלק האמנותי של הערב.



"אני מסיים היום פרק וניצב בפני פתיחתו של פרק חדש. בכל החלטה על שינוי כרוכים גם חששות ותחושת אי ודאות, והדרך שלי להתגבר עליהם היא להמשיך לעשות ולפעול", כתב רף בפוסט פרידה שהועלה באתר של בנק לאומי ואיחל לברודט הצלחה. באירוע נכחו, בין היתר, המפקח על הבנקים רוני חזקיהו, בנקאים בכירים בהווה ובעבר וחלק מהטייקונים הגדולים במדינה, כך שניתן לשער כי הונם האישי המצטבר של הנוכחים הגיע למיליארדי שקלים ואף יותר.



גם המתחרים במערכת הבנקאות לא הדירו את רגליהם. את בנק הפועלים לדורותיו ייצגו היו"ר יאיר סרוסי, המנכ"ל ציון קינן, היו"ר לשעבר שלמה נחמה (ששוחח ארוכות עם קינן בצד) והמנכ"ל לשעבר צביקה זיו. את דיסקונט ייצגו היו"ר הנוכחי יוסי בכר, המנכ"ל הפורש גיורא עופר והיו"ר לשעבר שלמה זהר. ממזרחי טפחות הגיעו המנכ"ל אלי יונס והבעלים מוזי ורטהיים, את הבינלאומי ייצגו הבעלים צדיק בינו והיו"ר ז'אק אלעד, ומבנק אגוד הגיעו היו"ר זאב אבלס והמנכ"ל חיים פרייליכמן.



מלבד בינו השתתפו באירוע בכירים נוספים כמו יאיר המבורגר, אליעזר פישמן ואילן בן-דב, שהתחבקו בחום לעיני המצלמות. כמו כן הגיעו דודי ויסמן, דב לאוטמן, מאיר שמיר, ישי דווידי, חיים כצמן ואלפרד אקירוב, המחזיק בכמעט 5% מלאומי. שלמה אליהו, המחזיק בכמעט 10% מלאומי, ניצל את הבמה כדי לפרגן למאור וסיפר כי השקיע בבנק לפני 11 שנים רק משום שהאמין בצמד מאור-רף. "אני מודה פעמיים למאור: למען הבנק למען השם", אמר. לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל, הגיע יחד עם סגנו ויד ימינו נדב גרינשפון.



איפה נוחי?



לאומי היה במשך שנים ארוכות שותף של לבייב באפריקה ישראל, עד שלבייב נאלץ למכור לפני ארבע שנים את האחזקות בבנק תמורת 1.1 מיליארד שקל, וגם כיום לאומי נחשב אחד המממנים הבכירים של אפריקה ישראל. לבייב שוחח באירוע עם רף, רקפת רוסק-עמינח ראש החטיבה העסקית של לאומי, פיני כהן לשעבר מנכ"ל אפריקה ישראל, ושלמה זהר המספק ללבייב ייעוץ בעסקות שונות.



בנוסף הגיעו לאירוע היועצת המשפטית של לאומי עו"ד דליה טל, עוה"ד פיני רובין ורם כספי, יו"ר פסגות אריק שטיינברג, מנכ"ל מריל לינץ ישראל יורם ענבר, מנכ"ל פז ולשעבר ראש החטיבה הבנקאית בלאומי יונה פוגל, מנכ"ל טבע שלמה ינאי ומנכ"ל טבע לשעבר ישראל מקוב.



מהאירוע נעדרו ארבעה מהטייקונים הגדולים במשק: עידן עופר, יצחק תשובה ונוחי דנקנר, ששהו בחו"ל, וכן שאול אלוביץ'. את החברה לישראל, שבבעלות משפחת עופר, שכ-19% ממנה מוחזקים על ידי לאומי, ייצג המנכ"ל ניר גלעד. את קבוצת תשובה ייצגו באירוע אלעד תשובה, יו"ר דלק גבי לסט, מנכ"ל דלק אסי ברטפלד ומנכ"ל דלק רכב גיל אגמון. את אי.די.בי ייצגו צביקה לבנת, עמי אראל, ארז ויגודמן, אברהם ביגר ועוזי לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully