וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה פטור מדמי מעבר לערוץ 9 שבבעלות לב לבייב

צבי זרחיה

23.7.2010 / 7:07



>> ערוץ 9, הערוץ בשפה הרוסית שבבעלות לב לבייב, ייהנה מפטור מתשלום דמי מעבר לחברות הטלוויזיה בכבלים ובלוויין - כך החליטה אמש מליאת הכנסת.

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק בעניין שהגישה קבוצת חברי כנסת בראשות רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), זאב אלקין (הליכוד) ומרינה סולודקין (קדימה). החוק יפטור את ערוץ 9 מתשלום שנתי ל-hot ול-yes, שגובהו 4 מיליון שקל. הצעת החוק תחול גם על ערוץ המוסיקה (ערוץ 24).



הצעת החוק קודמה בחודשים האחרונים במהירות בוועדה משותפת לוועדות הכלכלה והקליטה, שכל משתתפיה, למעט היו"ר, ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד), היו יוצאי ברה"מ לשעבר. שר התקשורת משה כחלון ונציגים של משרדי התקשורת והמשפטים הביעו אמנם באחרונה התנגדות להצעת החוק, אך היא אושרה חרף התנגדותם. גם נציגי hot ו-yes התנגדו להצעה וטענו שהיא פוגעת ביחסים בין גופים מסחריים.



בעד הצעת החוק הצביעו 17 חברי כנסת. רק ח"כ אילן גילאון (מרצ) התנגד. אילטוב אמר עם אישור ההצעה: "כל אלה שהתנגדו לחוק אפילו לא באו להצבעה. כעת כל הערוצים הייעודיים יוכלו לשדר בלא לשלם דמי מעבר. גם ערוצים ייעודיים עתידיים, כמו הערוץ הערבי, לא ישלמו דמי מעבר. הערוצים היעודיים הם חלשים יותר מהערוצים המסחריים".



חברת הכבלים hot הגיעה להסדר עם ערוץ 9 לתשלום מופחת של כ-400 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully