וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: אם שי אגסי יצליח, נדאג לתחרות

דניאל שמיל

23.7.2010 / 8:15

שר האוצר סייר במרכז המבקרים של בטר פלייס ואמר: "אם זה יתפוס מסה קריטית ויהיו מאות אלפי מכוניות, נצטרך לדאוג שיהיו שחקנים נוספים"

שר האוצר, יובל שטייניץ, התארח אתמול במרכז המבקרים של בטר פלייס בגלילות. השר, סגנו יצחק כהן ומנכ"ל משרדו חיים שני קיבלו הסברים משי אגסי, נשיא החברה, וממשה קפלינסקי, המנכ"ל.

לשאלה בנוגע לריכוזיות אפשרית בתחום תשתיות הטעינה, ענה שטייניץ ל-TheMarker. "אני מקווה שזה בכלל יצליח להתרומם. אם זה יתפוס מסה קריטית ויהיו מאות אלפי מכוניות, נצטרך לדאוג שיהיו שחקנים נוספים. ברגולציה מודרנית אנחנו יודעים ליצור הזדמנות לתחרות, ולחייב חברות סלולר למשל לאפשר שימוש באנטנות שלהן לחברות אחרות למשך זמן קצוב מראש". לדברי שטייניץ, הנושא עלה גם בשיחה הסגורה עם בטר פלייס.

הביקור התקיים אחרי שבטר פלייס קיבלה חדשות טובות מסין, שבה הכריזה "ועדה לאומית לרכב חשמלי", שכללה נציגים של כמה משרדי ממשלה ושל יצרנית הרכב BYD, על החלפת מצברים כשיטה יעילה יותר להארכת טווח הנסיעה מטעינה מהירה. אגסי אמר: "בסין היה ויכוח בין חסידי טעינה מהירה לבין החלפת מצברים, והוכרז כי החלפת מצברים טובה יותר. עבורנו זה פותח אפשרויות לאספקה וייצור. שיתוף פעולה זה יוזיל את העלויות של המכלולים השונים. המצברים, לדוגמה, יוכלו להיות מוזלים ב-50%".

"תעוזה ויוזמה"

התועלת לא תהיה מיידית. "בחמש השנים הקרובות, כל הייצור בסין יהיה לצרכים סיניים", אומר אגסי. "אבל אחר כך נהנה ממנו. התוכנית העסקית שלנו לא בנויה על סין, אבל מושפעת ממנה".

אגסי מעריך שב-2017-2018 יימכרו יותר מכוניות חשמליות ממכוניות בנזין ברחבי העולם".

שטייניץ שיבח את השירות של בטר פלייס להסברה הישראלית ואת "התעוזה והיוזמה בפרויקט". באוזני אגסי הוא ציין כי "אתה חייב לסמוך על זה שאנשים ירצו מכוניות חשמליות, וגם על זה שהם ירצו רנו".

אגסי אמר בסיור כי בטר פלייס מנסה למצוא דרכים שיסייעו לחברת החשמל בצריכת החשמל "חלק גדול ממערכת ניהול הטעינה היא לאפשר לחברת החשמל לעמוד בדרישות. מעבירים את הטעינה מחוץ לפיק. לפי ההערכות שלנו, יצטרפו 6% לדרישה לחשמל בישראל".

מערכת החלפת המצברים של בטר פלייס פועלת כבר שלושה חודשים ביפן, בתחנת מוניות מקומית. אגסי מתאר כך את התחושה בעת ההחלפה: "זה כמו דיסנילנד מדומה, אתה מחכה שיקרה משהו ולא מרגיש כלום. אין אפילו מכה קלה בכנף".

לדברי שטייניץ, הביקור אתמול נועד לשם סיור והתרשמות, ולא לשם דיון: "נקבע איתם דיון בקרוב, בראשות מנכ"ל האוצר, ונדאג שחלק גדול מייצור המתקנים והתשתיות יהיה בישראל".

במרכז ההדגמה של בטר פלייס ביקרו אתמול גם בכירים בקונצרן PSA הצרפתי (יצרן מכוניות פז'ו וסיטרואן), שהתרשמו מהמכוניות החשמליות (מתוצרת רנו). פז'ו תשווק בשנה הבאה מכוניות חשמליות עם מצבר קבוע, על בסיס טכנולוגיות שפיתחה מיצובישי, והיא מפתחת גם מערכות היברדיות עם מנוע דיזל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully