וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך השכנים של ברק, יונס ומאור

אריק מירובסקי

23.7.2010 / 9:23

התנגדות השכנים לפרויקט מגדל אסותא אילצה את היזמים להתחייב להשקיע 12 מיליון שקל בשכונה כפיצוי. הרוכשים ייאלצו לספוג העלויות



>> קבוצת העיר החדשה, בראשות דרור הלוי ורביב צולר, תיאלץ להוסיף יותר מ-20 מיליון שקל בשל סיבוכים לא צפויים בפרויקט היוקרה שלה "מגדל אסותא". כ-12 מיליון שקל מתוך סכום זה יושקעו בפיתוח של סביבת המגדל בתור פיצוי לשכנים של הפרויקט שהתנגדו לו בתוקף.



פרויקט מגדל אסותא נחשב לפרויקט קבוצות הרכישה היוקרתי בארץ. חברי הקבוצה שילמו עבור דירותיהם 26 אלף שקל למ"ר בממוצע. החברים הבולטים בקבוצה הם שר הביטחון אהוד ברק, מנכ"ל בנק מזרחי אלי יונס ומנכ"לית בנק לאומי גליה מאור.

התנגדויות של השכנים לפרויקט, שהחלו כבר ב-2005 עם אישור התוכנית הראשונה במקום, הצליחו לעכב את התקדמותו. בשל העיכובים שנגרמו, החברה תידרש לשלם 9 מיליון שקלים על מנת לקבל אורכה על האופציה לרכישת הקרקע מחברת בוימלגרין קפיטל, בנוסף לסכום הפיצוי לשכנים.



היזמים הבינו כי הפרויקט כולו נמצא בסכנה כאשר בדיון שנערך באפריל בעתירה שהגישו שכנים נגד הפרויקט, הציעה השופטת להעביר את הדיון במחלוקת למועצה הארצית לתכנון ובנייה. בדיון אמרה השופטת - "בענייני תכנון, המהירות מהשטן". בשלב זה הבינו צולר והלוי כי למרות שהתוכנית מאושרת, עדיין ייתכנו שנים של דיונים בה.



בעקבות כך, פתחו השניים במגעים עם העותרים, והגיעו להסכמה על פיצוי בדמות השקעה בפיתוח הסביבתי של האזור. ההוצאות החדשות צפויות להוסיף כ-100 אלף שקל לעלותה של כל דירה.



פעמים רבות תולים את האשמה בסיבוכים של קבוצות רכישה בחובבנות המארגנים, ואולם נראה כי לא זה המקרה. מה שכן ניתן ללמוד מהמקרה של מגדל אסותא הוא על הכוח שמחזיקים השכנים של פרויקטים להשפיע על קידומם - ולעתים אף לזכות בפיצוי כספי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully