וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס העביר לחוקרים רשימה של חברות באמצעותן גידר עצמו נגד קריסת AIG

סוכנויות הידיעות

23.7.2010 / 10:36

הרשימה הועברה לגורמי החקירה בארה"ב הבוחנים מי היו המרוויחים העיקריים מנפילת AIG, אשר חולצה ב-2008



העביר לחוקרים בארה"ב רשימה של חברות בהן השתמש כצד שלישי לגדר את הסיכון שענקית הביטוח aig תקרוס - כך אמרו שלושה מקורבים לפרשה לבלומברג.



הרשימה הועברה לגורמי החקירה בארה"ב הבוחנים מי היו המרוויחים העיקריים מנפילתה של aig, אשר בסופו של דבר חולצה על ידי הממשל האמריקאי בסיוע בשווי 182.3 מיליארד דולר, לפי המקורות. גולדמן סאקס, אשר קיבל מענקית הביטוח 12.9 מיליארד דולר לאחר החילוץ ב-2008 הודות לחוזים שהיו לבנק עם aig, טען כי לא נזקק לחילוץ הממשלתי לענקית הביטוח מכיוון שגידר את עצמו נגד כישלון החברה.



"אנחנו רוצים לדעת את זהות החברות שסייעו לגולדמן סאקס בגידור, בחלקית בגלל שאנחנו רוצים לדעת הלכו כספי משלמי המסים וחלקית בגלל שאנחנו רוצים לבחון את טענת גולדמן סאקס", אמרה אליזבת' וורן – יו"ר הוועדה המפקחת של הקונגרס האמריקאי הבוחנת את תוכנית הסיוע למגזר הפיננסי בימי המשבר לבלומברג.



החילוץ של aig נועד כדי למנוע קריסה פיננסית רחבה יותר. בנקים שונים בוול סטריט, וביניהם גם גולדמן סאקס, רכשו ביטוח לנכסים המגובים במשכנתאות בשווי 62.1 מיליארד דולר מ-aig. עם זאת, כדי להגן על עצמו, רכש גולדמן סאקס מוצרי ביטוח מחברות שונות שבאמצעותן הוא היה מקבל כסף במקרה של פשיטת רגל של aig.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully