וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזון של ברודט: הרחבת הפעילות בחו"ל

שרון שפורר

23.7.2010 / 14:00

היו"ר החדש של בנק לאומי אמר לדירקטורים שבעיניו הפוטנציאל של בנק לאומי בישראל מיצה את עצמו וכי יש להרחיב את פעילות הבנק בחו"ל. האם יתקל בהתנגדות מצד גליה מאור?

לפני שנבחר על ידי דירקטוריון בנק לאומי ליו"ר דירקטוריון הבנק, במקומו של איתן רף, עידכן היום דוד ברודט את חברי הדירקטוריון באשר לחזונו לבנק. ל-TheMarker נודע כי ברודט אמר לדירקטורים שבעיניו הפוטנציאל של בנק לאומי בישראל מיצה את עצמו וכי יש להרחיב את פעילות הבנק בחו"ל.

גם קודמו של ברודט בתפקיד יו"ר לאומי חשב כי יש להרחיב את פעילות הבנק בחו"ל, אולם היו לו חילוקי דעות בעניין זה עם מנכ"ל הבנק, גליה מאור, שסברה כי די בפעילות הנוכחית של לאומי בחו"ל.

בשנת 2009 עמד היקף המאזן של החברות הבנות של הבנק בחו"ל על 36 מיליארד שקל, זאת לעומת 285 מיליארד שקל - המאזן של הבנק והחברות הבנות שלו בישראל. הרווח הנקי בישראל ב-2009 היה 1.9 מיליארד שקל מול 130 מיליון שקל בחו"ל. אזורי הפעילות העיקריים של לאומי בחו"ל הינם ארה"ב, בריטניה, שווייץ, לוקסמבורג ורומניה.

חלק נוסף בחזון של ברודט, כפי שעידכן את דירקטוריון הבנק, הוא הרחבת מערך הסינוף של הבנק. ברודט אמר לדירקטורים כי בעיניו הפעילות הבסיסית של הבנקים מתבססת על סניפים. מערך הסניפים של לאומי בישראל כולל 290 סניפים (נכון לסוף 2008). רוב הסניפים (251) של בנק לאומי עצמו והיתר של בנק ערבי ישראלי (27) ובנק לאומי למשכנתאות (11).

בשני התחומים המרכיבים את חזונו של ברודט, בנק הפועלים מקדים את בנק לאומי. לבנק הפועלים מערך גדול יותר של סניפים (309). בנוסף, לפועלים פעילות גדולה יותר בחו"ל. ב-2009 מאזן הפעילות בחו"ל של הפועלים עמד על 16 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully