וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס: 10 בנקים צפויים להיכשל במבחני העמידות של האיחוד האירופי

סוכנויות הידיעות

23.7.2010 / 14:47

הבנקים שנבדקו מהווים 65% מהמגזר הפיננסי באירופה; תוצאותיהם של 91 הבנקים שנבחנו יפורסמו בהמשך היום



תוצאות מבחני העמידות של הבנקים באירופה יפורסמו מאוחר יותר היום וישפכו אור על בריאותם הכלכלית של הבנקים באזור. תוצאות מבחני העמידות ל-91 בנקים באירופה יפורסמו במהלך שמטרתו להרגיע את המשקיעים בנוגע לבריאות המגזר הפיננסי באירופה. מטרת מבחני העמידות היא לבחון האם הבנקים יוכלו לעמוד בטלטלות כלכליות נוספות בעתיד.



העיתון "אל פאיס" הספרדי פירסם הערכות, לפיהן מספר בנקים ספרדים נכשלו במחני העמידות. לפי העיתון, כמה מתוך 18 הבנקים הספרדים שעברו את מבחני העמידות לא נמצאו מסוגלים לעמוד בטלטלות כלכליות נוספות.



לפי הערכות אנליסטים ברחבי אירופה, תוצאות מבחני העמידות יכללו בין היתר דרישה של האיחוד האירופי מבנקי הלוואות בספרד, גרמניה ויוון, להגדיל את ההון. לפי העיתון הספרדי, חלק מהבנקים שלא יעמדו במבחנים יזדקקו להלוואות ממשלתיות.



בנק גולדמן סאקס העריך כי 10 מכלל 91 הבנקים אותם העביר האיחוד האירופי את מבחני העמידות צפויים להיכשל בו.



"המבחנים נערכו לבנקים לפי תרחישים מקרו כלכליים מוסכמים", כך דיווחה ועדת המפקחים האירופית על הבנקים (cebs). כמו כן, נבחנו מצבים שונים של פאניקה בשווקים הפיננסיים, כדי לדמות עלייה בפרמיית הסיכון בשוקי האג"ח.



לפי ה-cebs, לתרחישים יש השפעות שונות על המדינות החברות באיחוד האירופי. הבנקים שנבדקו - מדויטשה בנק הגרמני ו-bnp פאריבה הצרפתי ועד בנק אוף וולטה ממלטה - מהווים 65% מהמגזר הפיננסי באירופה. רוב הבנקים הגדולים באירופה שפועלים ביותר ממדינה אחת היו ברשימה, אשר כללה גם הרבה בנקים אזוריים מגרמניה וספרד, הנחשבים לחלשים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully