וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני בעלי החיים ייקרו את הביצים ב-20%?

עמירם כהן

24.7.2010 / 22:20

ממשרד החקלאות נמסר, כי היענות לדרישת בעלי ארגוני החיים לשנות את מבנה הלולים בישראל תייקר את הביצים לצרכן בכ-20 אגורות בממוצע לביצה

היענות לדרישת ארגוני בעלי החיים לשנות את מבנה לולי הטלה בישראל במסגרת הרפורמה המתוכננת בענף הלול תייקר את הביצים לצרכן ב-20% (כ-20 אגורות בממוצע לביצה) - כך עולה מנתונים שמסרו נציגי משרד החקלאות לוועדת החינוך של הכנסת. מדובר בהוצאה נוספת של 120 שקל לשנה למשפחה בת 5 נפשות.

הנתונים הללו מבטאים את הפער בין עלות הקמת לולי הטלה מסוג "לולי מעוף" המכונים בציבור גם "לולי חופש", כדרישת ארגוני בעלי החיים, לעלות הקמתם של "לולי כלובים" (לולי סוללות) במתכונת המקובלת בישראל כיום. זאת, אף שבמתכונת משופרת כהצעת משרד החקלאות. מדובר בהצעות מחיר להקמת שני סוגי הלולים שהגישו החברות המסחריות העוסקות בהקמת לולים למועצת הלול, הגוף הסטטוטורי העוסק מטעם הממשלה בתכנון הרפורמה בענף הלול. מהצעות המחיר שהוגשו עולה, כי עלות הקמת לולי מעוף עומדת על 180 שקל למטילה בעוד שעלות לולי הכלובים במתכונת משופרת עומדת על 130 שקל למטילה.

"לולי מעוף" מאפשרים למטילות להסתובב חופשי ברחבי הלול בעוד שב"לולי כלובים" כלואות המטילות בכלובי הטלה מיוחדים שאינם מאפשרים להן תנועה חופשית. הצעת משרד החקלאות, אף שאינה משנה את מבנה הלול, משפרת את רווחת העופות בהשוואה למצב הקיים. בעוד שבלולי ההטלה הקיימים, מרחב המחייה למטילה מוגבל ל-350 סמ"ר בלבד. לפי הצעת משרד החקלאות יוגדל מרחב המחייה ב-60% ל-550 סמ"ר. כמו כן, יוקמו הלולים החדשים עם תשתית להרחבה נוספת של המרחב ל-750 סמ"ר לכל הפחות - הרחבה שתבוצע בהדרגה עד 2022.

הצעת משרד החקלאות הוגשה לוועדת החינוך במסגרת התקנות שהתקין המשרד לחוק צער בעלי חיים שאושר בעבר בכנסת. התקנות החדשות גם מחייבות את כלובי ההטלה כפי שיוקמו עד 2022, לכלול "בדי לינה, קיני הטלה, משטח התפלשות ומתקן מיוחד לשיוף ציפורנים" כלשון התקנות.

ארגוני בעלי החיים טענו בדיון שהתקיים בסוף השבוע בוועדת החינוך כי הנתונים שבידיהם סותרים את נתוני משרד החקלאות ועלות הקמת לולי המעוף נמוכה מעלות הקמת לולי כלובים. הנתונים שהציגו הארגונים מבוססים, לטענתם, על נתונים שנמסרו על ידי משרד החקלאות והחברות להקמת לולים.

בסיום הדיון שקיימה ועדת החינוך בסוף השבוע החליט יו"ר הוועדה זבולון אורלב, כי בשל הגשת התקנות לוועדה באיחור, לא תקיים הוועדה הצבעה. חברי הוועדה איתן כבל (עבודה) ודב חנין (חד"ש) קראו למשרד החקלאות לשפר את התקנות עד לדיון הבא שתקיים הוועדה בנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • ביצים
  • לול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully