וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל אזרח מבחין בבועת הנדל"ן בישראל"

שלומית צור

24.7.2010 / 8:00

יו"ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס, על שוק הדיור: "אם הממשלה לא תתעשת בחודשיים הקרובים - נקדם הצעות חוק פרטיות להוזלת הדירות"

ביום רביעי השבוע כינס יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס דיון בנושא מצוקת הדיור. בדיון הופיעו חברי כנסת, אך אף לא שר אחד, לרבות שר האוצר יובל שטייניץ ושר השיכון אריאל אטיאס.

"האוצר פירסם לפני חודש תוכנית לבלימת מחירים", אומר אקוניס. "החלטתי שראוי שהממשלה תדווח לכנסת מה היא מתכננת בדיוק. מחיר הדירות הוא בעיה לאומית, והעובדה שמפרסמים אחת לתקופה דו"ח על עמדת בנק ישראל בנושא היא לא פתרון לבעיה. בוועדה, רציתי לשמוע מהם בדיוק הצעדים שהממשלה עושה ומתכננת לעשות כדי לבלום את מחירי הדירות. "לצערי אף אחד מהשרים לא הגיע לדיון. בממשלה כנראה שכחו שהם צריכים את תמיכת הח"כים להעברת תקציב. אם הממשלה לא תתעשת בחודשיים הקרובים ולא תציג לכנסת כלום, כפי שעד עכשיו שום תוכנית לא הוצגה בפנינו, אז נלך למהלך של קידום מהיר של הצעות חוק פרטיות שמטרתן הורדת מחירי הדירות".

כיצד אתה רואה את מצוקת הדיור כיום?

"בניגוד למחקרים שונים שהתפרסמו לאחרונה, כל אזרח מבחין בבועת הנדל"ן שנוצרה בישראל. זוג צעיר לא יכול לרכוש דירה מבלי שיזדקק לעזרת הוריו או מבלי להתבסס על משכנתא מפלצתית ל-25-30 שנה. בישראל נמכרות דירות חדר מעופשות במחירי הונג קונג. מדובר במצב בלתי נסבל, בראש ובראשונה בהיבט החברתי, ומסוכן גם בהיבט הכלכלי".

מה דעתך על כך שכל משרד ממשלתי יוצא ביוזמה אחרת אותה הוא מציג כפתרון?

"חילוקי הדעות בין משרדי הממשלה צריכים להדאיג את כולנו. אם הוחלט שמשרד הבינוי והשיכון מוביל מדיניות בתחום הנדל"ן - אז צריך לאפשר לו לקיים את המדיניות. מהקולות שאני שומע בדיוני הוועדה עולה שפקידי האוצר מכשילים את משרד הבינוי והשיכון מלהוציא את מדיניותו לפועל".

מה לדעתך הפתרון המעשי למצב?

"הדבר העיקרי עליו צריך להחליט הוא בראש ובראשונה הפשרה מאסיבית של קרקעות, קודם כל במרכז הארץ, שם נוצרה בועת נדל"ן ששירשרה עליית מחירים בכל הארץ. הפשרה מאסיבית של קרקעות במרכז תבלום את עליית המחירים האסטרונומית באזור זה, דבר שיוביל לבלימת עליית המחירים בכל רחבי הארץ ואחר כך גם לירידת מחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully