וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת בריטניה-לוב מסתבכת: טייקונים פלסטינים המפתחים את קידוחי הנפט בלוב תרמו לשמרנים

סוכנויות הידיעות

24.7.2010 / 14:07

לפי החוק הבריטי, רק חברות בריטיות או אזרחי בריטניה מורשים לתרום למפלגות



מפלגת השמרנים בבריטניה קיבלה תרומה בסכום של שש ספרות מחברה שנמצאת בבעלות מיליונרים פלסטינים שמפתחים את קידוחי הנפט אל מול חופי לוב, כך חשף ה"טלגרף דיילי".



התורמים, חסיב סבאח וסעיד חורי, אנשי עסקים ידועים במזרח התיכון, שכרו בתחילה את שירותם של בכירים במפלגת הלייבור כ"יועצים", אך החלו לתרום כסף למפלגת השמרנים זמן קצר לפני הבחירות בבריטניה. סבאח מת מוקדם יותר השנה. לפי החוק הבריטי, רק חברות בריטיות או אזרחי בריטניה מורשים לתרום למפלגות.



בביקורו בארה"ב השבוע, ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון נמצא תחת לחץ רב בשל חוזי הנפט של bp בלוב והקשר האפשרי למחבל מאסון לוקרבי. ראש הממשלה סרב למתוח ביקורת על ענקית הנפט או לדרוש את השהיית קידוחי הנפט בלוב, למורת רוחם של כמה פוליטיקאים בכירים בארה"ב.



בשבוע הבא, יערוך הסנאט האמריקאי שימוע בנוגע לשאלה האם ממשלת בריטניה וחברת bp היו מעורבות בהחלטה לשחרר את עבדלבסט אל מגרחי לאחר שריצה שמונה שנים בלבד מתוך מאסר העולם שנגזר עליו. ג'ק סטראו, לשעבר שר המשפטים בבריטניה, הוזמן לשימוע על מנת לספק ייעוץ, אך סרב להגיע.



החשיפה שמפלגת השמרנים קיבלה יותר מ-100,000 ליש"ט מחברת cc פרופרטי, חברה בריטית קטנה הנמצאת בבעלות חברת החזקות מהמזרח התיכון, צפויה להוביל לביקורת רבה יותר נגד קמרון וקשרי הממשלה ללוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully