וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכי רכיב: "אני לא יכול להחליט אם 'שלטון המשפחות במשק הישראלי' הוא דבר טוב או רע"

TheMarker Online

24.7.2010 / 17:23

יו"ר "מעריב" החדש דיבר בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 על מספר המשפחות המצומצם השולט במשק הישראלי



"כולם אמרו לי שאני לא נורמלי על הכניסה ל'מעריב'", כך אמר הערב ד"ר זכי רכיב, היו"ר החדש של "מעריב" בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2.



השותף החדש במעריב הוסיף כי "'מעריב' הוא עסק טוב, אני מתייחס לכניסה ל'מעריב' כהחלטה עסקית. הזדמנויות עסקיות מתרחשות כשיש אי רציפות במודל העסקי. כל העיתונות עוברת תקופה של אי רציפות - וכאן יש הזדמנות. אתה משקיע, עושה את השינוי ויוצר משהו חדש.



אני סטארט אפיסט, זאת אומרת שבמקרה הטוב ביותר זה סיכוי של 1 ל-10. זאת אומרת, 9 אנשים יגידו לך שזה בלתי אפשרי ורק אחד יסכים. אם זה היה יחס שונה - כולם היו עושים את זה".



בנוגע לטענות על המספר המצומצם של משפחות השולטות במשק הישראלי אמר רכיב: "נתקלתי ב'שלטון המשפחות', זו תופעה של כלכלה קטנה שבנויה על מערכת קשרים קטנה, זה חלק מההוויה הישראלי. הסיפור על 18 המשפחות הוא סיפור אמיתי אבל צריך להזהר מהכללות, העובדה שישנן 18-20 משפחות שנמצא בשליטה על רוב הכלכלה הוא אמיתי, אבל לא אני ולא העיתון מעריב צריך להגיד אם זה טוב או לא.



בנוגע לתפקידו של העיתון אמר: "כיף שיש לי את האפשרות להחליט מה על האג'נדה אבל אני לא מאמין בעיתון הפוסק כן או לא ובונה אג'נדה מסויימת. היום עושים עליהום על כל דבר, אני מקווה ליצור מערכת יחסים עם הקוראים שמאפשרת לאנשי עסקים זירה הוגנת".



בנוגע להתייחסות לעיתון "ישראל היום" של שלדון אדלסון אמר רכיב: "אני מתייחס לחינמון 'ישראל היום' כמשהו שצריך להתחרות בו. אני לא אקדם פוליטיקאים בעיתון. ארץ ישראל היפה וארץ ישראל הדמוקרטית זה מה שחשוב לי. אני בעיתון כי זה העסק הכי טוב להשקיע בו במדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully