וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנקים בסין עשויים להתקשות לקבל חזרה הלוואות לממשלה בסך 1.1 טריליון דולר

סוכנויות הידיעות

24.7.2010 / 18:26

ההלוואות ניתנו כדי לממן פרויקטי תשתיות, אך כרבע מהן נמצאות בסיכון



בנקים בסין עשויים להתקשות לקבל בחזרה כ-23% מכלל ההלוואות בסך 1.1 טריליון דולר שהעניקו לממשל המקומי לצורך פרויקטי תשתיות, כך אמר אדם הבקי בנתונים שנאספים על ידי הרגולטורים במדינה.



כמחצית מכלל ההלוואות יזדקקו למקור מימון משני משום שהפרויקטים אינם מייצרים מספיק הכנסות, כך אמר האדם, שביקש להישאר בעילום שם משום שהפרטים חסויים. נציבות הרגולציה על הבנקים בסין הורתה לבנקים למחוק מספריהם הלוואות לפרויקטים שאינן מתפקדות, כך אמר הגורם.



יו"ר הנציבות ליו מינגקנג אמר השבוע כי הלוואות שנלקחו על ידי כלי המימון של הממשל המקומי עשויות להציב איום על תעשיית הבנקאות במדינה. חמשת הבנקים הגדולים במדינה, ביניהם אגריקלצ'ור בנק אוף צ'יינה, מתכננים לגייס עד 53.5 מיליארד דולר כדי לחזק את הונם לאחר שהמגזר העניק אשראי בסכום שיא של 1.4 מיליארד דולר בשנה שעברה.



הממשל המקומי הקים את כלי המימון כדי לממן פרויקטים כגון בניית כבישים ונמלי תעופה, זאת עקב המגבלות המוטלות על הלוואות ישירות מצד הממשל המקומי. הממשלה המרכזית השנה הגבילה את ההלוואות על רקע החששות כי הכסף ישמש לפרויקטים שאינם ברי קיימה.



רק 27% מכלל ההלוואות שהעניקו הבנקים לממשל יוחזרו תוך שימוש בכסף שמייצרים הפרויקטים שאותן הם מימנו, כך אמר האדם. את תגובת דובר משרד הרגולציה לא היה ניתן להשיג לצורך ידיעה זאת.



בחודש שעבר הורתה ממשלת סין לממשל המקומי לדאוג להחזר ההלוואות ולהתמקד בהשלמת פרויקטים שנמצאים בשלבי הקמה. חטיבות פיננסיות שמסתמכות באופן בלעדי על התקציבים הציבורים לצורך החזר הלוואות התבקשו להפסיק את הוצאותיהן. בנוסף, הממשלה קבעה כי גופי הממשל המקומי לא יוכלו לשמש כערבים עבור כלי ההשקעה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully