וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמיחה המהירה של בריטניה ברבעון האחרון מעוררת מחלוקת בנוגע למדיניות הצנע

סוכנויות הידיעות

24.7.2010 / 18:52

שר האוצר הבריטי: העבודה עדיין לא הושלמה, כעת יש להתחיל לפעול לקיצוץ הגירעון



התמ"ג בבריטניה צמח ברבעון האחרון ב-1.1%, השיעור הגבוה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2006, והליש"ט התחזק ב-1.2% מול הדולר. הכלכלנים ציפו כי התמ"ג יעלה ב-0.6% בלבד.



העלייה נבעה מהתאוששות מפתיעה בשוק הדיור ומעמידות מגזר השירותים הענף בבריטניה. בכך עלתה הצמיחה בבריטניה במחצית הראשונה של השנה ב-1.4% - גבוה יותר מתחזית הצמיחה השנתית של משרד האוצר, שצפה צמיחה של 1.2% לשנה כולה.



קפיטל אקונומיקס, שצפתה צמיחה שנתית של 1%, עידכנה את תחזית הצמיחה שלה, ותארה את הנתונים כ"הפתעה נעימה" ומסרה: "הנתונים מעידים כי הצמיחה ב-2010 צפויה להיות קרובה יותר ל-1.5%".



מהירות הצמיחה מעוררת מחלוקת באשר למדיניות הצנע שמנהיגה הממשלה. בטווח הקצר, מתכננת הממשלה העלאות מיסים וקיצוצים בתקציב בסך 40 מיליארד ליש"ט, שצפויים לפגוע בביקושים ובצמיחה.



שר האוצר לשעבר אליסטר דרלינג, הפועל במסגרת האופוזיציה, התריע כי הקיצוצים עשויים לחבל בהתאוששות ואמר כי הקואליציה "תצטרך לקחת את האחריות על הסיכונים שהם מציבים בפני הכלכלה". דרלינג הוסיף: "זהו המסמר האחרון בארון המתים של טענות הקואליציה כי המצב גרוע ממה שסברו בטרם הבחירות".



מנגד, טוענים גורמים במשרד האוצר הבריטי כי התעלמות מסיכוני הגירעון מסכנת את הצמיחה העתידית. בהודעה רשמית, אמר שר האוצר הבריטי ג'ורג' אוזבורן כי הממשלה לא תיסוג מעמדתה, וכי התחזקות המגזר הפרטי בשלושת החודשים האחרונים מצביעה על כך כי הגיעה העת להתחיל להפחית את חובותיה התופחים של בריטניה.



לדבריו, "נתוני הרבעון מראים כי המגזר הפרטי הניע כמעט את כל הצמיחה ברבעון השני, ומסירים כל ספק שכעת הזמן המתאים להתחיל את הגירעון. אני חש אופטימיות זהירה לגבי נתיב הצמיחה, אך העבודה עדיין לא הושלמה. העדיפות כעת היא ליישם את מדיניות התקציב שתומכת באיזון מחדש ותסייע להשיג צמיחה בת קיימה השנה ובשנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully