וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמיחה המהירה בכלכלת בריטניה עוררה ויכוח בנוגע לנחיצות הצנע

סוכנויות הידיעות

25.7.2010 / 6:57

שר האוצר הבריטי: ה עבודה עדיין לא הושלמה, כעת יש להתחיל לפעול לקיצוץ הגירעון



>> הצמיחה המהירה מהצפוי של כלכלת בריטניה ברבעון הראשון של 2010 עוררה ויכוח בקרב כלכלנים ופוליטיקאים במדינה בנוגע לנחיצותה של מדיניות הצנע שמובילה ממשלתו של דיוויד קמרון, במטרה לצמצם את הגירעון התקציבי.

התמ"ג בבריטניה צמח ברבעון האחרון ב-1.1% לעומת הרבעון הקודם - השיעור הגבוה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2006 - והליש"ט התחזקה ב-1.2% מול הדולר בשישי. תחזיות הכלכלנים היו כי התמ"ג יעלה ב-0.6% בלבד.



העלייה בתמ"ג נבעה מהתאוששות מפתיעה בשוק הדיור ומעמידות מגזר השירותים בבריטניה. בכך עלתה הצמיחה בבריטניה במחצית הראשונה של השנה ב-1.4% - כבר גבוה יותר מתחזית הצמיחה השנתית של משרד האוצר, שצפה צמיחה של 1.2% לשנה כולה.



קפיטל אקונומיקס, שצפתה צמיחה שנתית של 1%, עידכנה את התחזית שלה, תיארה את הנתונים כ"הפתעה נעימה" ומסרה: "הנתונים מעידים כי הצמיחה ב-2010 צפויה להיות קרובה יותר ל-1.5%".



מהירות הצמיחה עוררה מחלוקת באשר למדיניות הצנע שמנהיגה הממשלה. בטווח הקצר, מתכננת הממשלה העלאות מסים וקיצוצים בתקציב בסך 40 מיליארד ליש"ט, הצפויים לפגוע בביקושים ובצמיחה.



שר האוצר לשעבר אליסטר דרלינג, המצוי כעת באופוזיציה, התריע כי הקיצוצים עשויים לחבל בהתאוששות ואמר כי הקואליציה "תצטרך לקחת את האחריות על הסיכונים שהיא מציבה בפני הכלכלה". דרלינג הוסיף: "זהו המסמר האחרון בארון המתים של טענות הקואליציה כי המצב גרוע ממה שסברו בטרם הבחירות".



מנגד טוענים במשרד האוצר הבריטי כי התעלמות מסיכוני הגירעון מסכנת את הצמיחה העתידית. בהודעה רשמית אמר שר האוצר ג'ורג' אוזבורן כי הממשלה לא תיסוג מעמדתה."נתוני הרבעון מראים כי המגזר הפרטי הניע כמעט את כל הצמיחה ברבעון השני, ומסירים כל ספק שכעת הזמן המתאים להתחיל לפעול לקיצוץ הגירעון. אני חש אופטימיות זהירה לגבי נתיב הצמיחה, אך העבודה עדיין לא הושלמה. העדיפות כעת היא ליישם את מדיניות התקציב שתומכת באיזון מחדש ותסייע להשיג צמיחה בת קיימה השנה ובשנה הבאה", אמר אוזבורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully