וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבעו וזכו - פסקי דין שנכללו בדו"ח ונמצאו מוצדקים

TheMarker

25.7.2010 / 6:57




החברה הבטיחה תנאים בבית המלון שלא קוימו



חוויה לא נעימה עברה על ס.ג בת ה-60 ובנה מול חברת אופיר טורס. הבעיות החלו כאשר גילו כי למרות בקשת למיטות נפרדות בחדר הזוגי שלהם, נאלצו השניים לבלות חמישה לילות במיטה זוגית בפאריס. בהמשך טיולם בלונדון שוכנו השניים בקומת המרתף של המלון, שיועדה למעשנים בלבד, למרות שאינם מעשנים. כתוצאה מתנאי המגורים הירודים וחוסר שינה, הם נאלצו לוותר על שני טיולים שתוכננו. עוד טענו התובעים כי טיסתם ארצה הוקדמה בשמונה שעות והטיסה לא היתה ישירה כמובטח, אלא דרך עמאן.



בפסק הדין לתביעה שהוגשה על ידם לבית משפט לתביעות קטנות באשדוד, קיבלה השופטת גילת שלו, את טענות התובעים וקבעה כי הטיול נפגם בצורה משמעותית, והחזירה להם 75% מגובה תשלום הטיול ובנוסף קבעה פיצוי לכל אחד של 1,500 שקל בגין עוגמת נפש.



שילם עבור טיסה שלא טס בה



ג.ג, שפנה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, ביקש שהדקה ה-90 תשיב לו את עלות הטיסה שאותה גבתה בגין עסקה לרכישת כרטיס טיסה שבוטלה על ידו. ג' ביקש לבטל את הטיסה מאחר שלטענתו הוא התנה את רכישת הכרטיס בכך שהוא יטוס יחד עם בני משפחתו.



לאחר שהתברר לו כי הוא לא יוכל לטוס עמם, הוא ביקש לבטל את ההזמנה. עוד באותו יום הוא שלח מייל לנתבעת והודיע על ביטול ההזמנה, כאשר קודם לכן הוא דאג לרכוש כרטיס דרך ספק אחר. בדיון שהתקיים בבית המשפט אמר השופט, אילן דפדי, כי הוא מאמין לגרסתו של התובע וקבע שהביטול נעשה בזמן סביר. השופט חייב את חברת הדקה ה-90 להשיב לתובע 1,164 שקל על הכרטיס ששולם והוצאות בסך 750 שקל בגין ביטול זמן וניהול המשפט.



הזמינו מלון וכשהגיעו גילו כי הוא כלל לא הוזמן



ר' ובעלה הזמינו חופשה במלון קרמלין באנטליה במסגרת חבילת נופש שהציעה חברת השטיח המעופף. בני הזוג הועברו על ידי נציגי חברת השטיח המעופף למלון אחר. לטענתם המלון האחר היה עדיין בשלבי בנייה ולא היה ערוך לקבלת אורחים בצורה מלאה.



בפסק דין שניתן בגין התביעה שהוגשה על ידם לבית משפט לתביעות קטנות בתל אביב קבע השופט, אילן דפדי, כי למרות שבטופס ההזמנה ישנו תנאי שמאפשר כי במקרה של רישום יתר, ניתן להעביר את התובעים למלון אחר ברמה דומה. "לא יעלה על הדעת, כי התובעים, ששילמו ממיטב כספם עבור נופש בחו"ל, ייאלצו בסופו של דבר לבלות במקום שאותו לא בחרו ושאינו עומד בסטנדרטים אותם ביקשו", קבע השופט. בנוסף, נקבע פיצוי של 3,129 שקל - מחצית מעלות הטיול. והוצאות נלוות בסך 1,000 שקל.



המדריך היה שומר מסורת, ולכן נמנעו ביקורים באתרים בסוף שבוע



ש' הזמין מחברת איסתא טיול למרוקו עבורו ועבור רעייתו. הטיול תוכנן ל-14 יום, כשתוכנית הטיול המקורית כללה ביקור באתרים תיירותיים במרוקו בכל ימי הטיול, לרבות ימי שישי וימי שבת. מכאן הניח ש' שהטיול שאליו הוא ורעייתו נרשמו לא מיועד לשומרי מסורת.



בפסק הדין קבע בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים כי סוכנות הנסיעות תפצה את הצרכן על כך שטיול שהוזמן על ידו שונה באופן מהותי - מהסיבה שמדריך הטיול שומר מצוות ואורח חייו נכפה על המטיילים. בשל סיבה זאת, צומצמו הסיורים בימי שישי ובשבת ונמנעה מחברי הקבוצה האכילה במקומות שאינם כשרים. השופטת, תמר בר-אשר צבן, קבעה כי חברת איסתא תשלם לתובע 6,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully