וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת היחסים בין בריטניה ללוב מסתבכת: מיליונרים פלסטינים תרמו לשמרנים

סוכנויות הידיעות

25.7.2010 / 6:57

תורמים פלסטינים המפתחים את שדות הנפט התת-ימיים בלוב תרמו יותר מ-100 אלף ליש"ט למפלגה השמרנית הבריטית



>> מפלגת השמרנים בבריטניה קיבלה תרומה של יותר מ-100 אלף ליש"ט מחברה הנמצאת בבעלות מיליונרים פלסטינים. החברה מפתחת את שדות הנפט התת-ימיים מול חופי לוב - כך דיווח העיתון הבריטי "דיילי טלגרף".

התורמים, חסיב סבאח וסעיד חורי, אנשי עסקים ידועים במזרח התיכון האחראים בין היתר לבניית כלא אבו-גרייב בעיראק, שכרו בתחילה את שירותיהם של בכירים במפלגת הלייבור כ"יועצים", אך החלו לתרום כסף למפלגת השמרנים זמן קצר לפני הבחירות בבריטניה. סבאח הלך לעולמו מוקדם יותר השנה. לפי החוק הבריטי, רק חברות בריטיות או אזרחי בריטניה מורשים לתרום למפלגות.



בביקורו בארה"ב השבוע, ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון הגן על ממשלת בריטניה כנגד טענות מצד מחוקקים בארה"ב בשל חוזי הנפט של ענקית הנפט הבריטית bp בלוב ודיווחים בתקשורת לפיהם החברה פעלה לשחרורו של המחבל שהורשע בפיצוץ מטוס פאן אם מעל לוקרבי ב-1988. קמרון סירב למתוח ביקורת על ענקית הנפט או לדרוש את השהיית קידוחי הנפט בלוב, למורת רוחם של פוליטיקאים בכירים בארה"ב.



בשבוע הבא יערוך הסנאט האמריקאי שימוע בנוגע לשאלה האם ממשלת בריטניה וחברת bp היו מעורבות בהחלטה לשחרר את עבדל-בסט אל מגרחי, לאחר שריצה שמונה שנים בלבד מתוך מאסר העולם שנגזר עליו. ג'ק סטרו, לשעבר שר המשפטים בבריטניה, הוזמן לשימוע על מנת להעיד - אך סירב להגיע.



החשיפה שמפלגת השמרנים קיבלה כספים מחברת cc פרופרטי, חברה בריטית קטנה הנמצאת בבעלות חברת אחזקות מהמזרח התיכון, צפויה להוביל לביקורת רבה יותר נגד קמרון וקשרי הממשלה הבריטית ללוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully