וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל השקעות רכשה את מניותיה מקופת חולים כללית

מאת מיכאל רוכוורגר

25.7.2010 / 6:57

בלעדי הראל ניצלה את המחיר האטרקטיבי של מנייתה ורכשה מקופת חולים כללית בחזרה 1% ממניותיה תמורת 36 מיליון שקל



>> חברת הראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים, שבשליטת משפחת המבורגר ובניהולו של בן המבורגר, ביצעה ביום חמישי האחרון עסקה לרכישה עצמית של 210,815 ממניותיה (כ-1%) במחיר של כ-170.6 שקל למניה - מחיר הנמוך בכ-1% ממחירה בפתיחת המסחר ביום חמישי בבוקר - ובתמורה כוללת של כ-36 מיליון שקל.



הראל לא ציינה את זהות המוכר, ואולם ל-themarker נודע כי מדובר בקופת חולים כללית, בניהולו של אלי דפס. לפי ההערכות בשוק ההון והביטוח, כללית ביקשה לממש חלק מאחזקתה בהראל כדי להגדיל את נזילותה. בהראל ניצלו את המחיר האטרקטיבי שלפיה נסחרת מניית החברה - שנגרעה בתחילת החודש ממדד המעו"ף (ת"א 25) ומאז ירדה בכ-5.5% - כדי להגדיל את האחזקות בה.

קופת חולים כללית תישאר עם אחזקה של כ-3% מהראל השקעות בשווי של כ-100 מיליון שקל.



הראל השקעות ציינה בדיווח לבורסה כי ההחלטה על רכישה עצמית של המניות התקבלה לאחר שדירקטוריון החברה וידא, בין היתר, כי קיימים רווחים ראויים לחלוקת דיווידנדים (כ-3.2 מיליארד שקל נכון לסוף מארס 2010) ואישר כי ניתן לבצע חלוקה העומדת בתנאים הנדרשים לביצועה, באמצעות רכישה עצמית של מניות. כמו כן ציינה הראל כי דירקטוריון החברה אישר את העסקה מתוך אמון בשוויה העתידי של החברה, במצבה הכספי ובהתפתחותה העסקית.



כללית החזיקה לפני העסקה כ-4% מהון המניות של הראל השקעות, שהוקצו לה במסגרת עסקה שסוכמה באוגוסט 2009 והושלמה במארס 2010. לפי העסקה רכשה הראל מידי מור - המכון למידע רפואי בע"מ (חברה בבעלות מלאה של הכללית) את יתרת אחזקותיה (35%) במור-הר השקעות, שהיא בעלת השליטה המלאה בחברת הביטוח דקלה. לאחר מכירה של 1% מהראל תישאר כללית עם אחזקה של כ-3% מהראל, ששווי השוק של אחזקה זו הוא כ-110 מיליון שקל.



דקלה עוסקת בעיקר בתחום של ביטוחי בריאות פרטיים וקבוצתיים, ומוחזקת ב-100% על ידי הראל השקעות. המכירה של האחזקות בדקלה בוצעה בהתאם להנחיית המפקח על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, שהתנגד להמשך השותפות בין הראל לכללית בדקלה. זאת מתוך חשש לניגודי עניינים מכך שהכללית משמשת הן כלקוח העיקרי של דקלה והן כספק גדול שלה.



הראל נחשבת לחברה המובילה בתחום ביטוחי הבריאות. פעילות זו הניבה לחברה רווח של 54.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010. החברה רשמה גידול של כ-8.5% בפרמיות ברוטו בגין פעילות זו, ל-471 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully