וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יכריז השבוע על פתרונות לבעיית דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני

מאת נועם בר

25.7.2010 / 6:57

בלעדי רגע לפני יציאתו של המפקח על הביטוח לחופשה, תוצג חבילת הפתרונות שגיבש האוצר. בין היתר תכלול החבילה שינוי בחוקי המיסוי הקיימים כיום, המונעים מעבר של צבירות בין מוצרים



>> בתחילת השבוע צפויים שר האוצר, יובל שטייניץ, והמפקח על הביטוח באוצר, עודד שריג, לצאת בהכרזה על חבילת פתרונות שתתמודד עם סוגיית דמי הניהול הגבוהים בחיסכון הפנסיוני. הפתרון העיקרי שיוצג בחבילה יכלול רפורמת מיסוי, שתאפשר לחוסכים לנייד כספים שצברו בגמל ובביטוחי המנהלים לקרנות הפנסיה בהיקפים גדולים וללא תקרת פטור ממס. זאת תוך כדי שמירת הטבת המס לה הם זכאים.



המטרה בפתרון הזה היא הסרת חסמים משוק החיסכון הפנסיוני, המונעים ניידות אפקטיבית בין החברות והמוצרים, שתאפשר היווצרות של תחרות אמיתית בשוק.

מועד הצגת הרפורמה נקבע להיום, יממה לפני ששריג יוצא לחופשה בת שלושה שבועות בחו"ל. אם מסיבות של הרגע האחרון תידחה ההכרזה על חבילת הפתרונות שגובשה, היא תצטרך להידחות בכמה שבועות עד חזרתו של שריג לארץ.



בשבועות האחרונים עסקו באגף שוק ההון של האוצר בבחינתם של כמה פתרונות לבעיית דמי הניהול בכדי לגבש את החבילה הסופית שתוצג היום. אחד הפתרונות המעניינים שנבחנו הוא הגבלה על הפער בין עמלת המקסימום שגובה גוף מסוים במוצר פנסיוני לעמלת המינימום שגובה אותו גוף באותו מוצר. הרעיון הוא "להצמיד" את הלקוחות הקטנים ללקוחות הגדולים, הנהנים מהנחות משמעותיות בדמי הניהול שהם משלמים. כך, בעוד יש לקוחות פרטיים שמשלמים בקופות הגמל דמי ניהול של 2%, גופים מסוימים נהנים מדמי ניהול נמוכים של 0.5% ופחות.



באוצר בחנו גם אפשרות לחייב את החברות המנהלות מוצרים פנסיוניים לציין בהבלטה בפרסומים השונים שלהן את שיעור דמי הניהול שהן גובות. בעיה אחרת היא מנגנון גביית דמי ניהול השונה בין כל מוצר פנסיוני לרעהו, עובדה שמקשה על החוסכים לערוך השוואה בין המוצרים. כך, בעוד בגמל נגבים דמי הניהול רק מהנכסים הצבורים, בקרנות הפנסיה ובביטוחי המנהלים הם נגבים גם מההפקדות השוטפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully