וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטאלום המייצרת מערכות בקרה לחוות רוח השלימה סבב גיוס ראשון של 9 מיליון דולר

מאת גיא גרימלנד

25.7.2010 / 6:57

קרן סידר הובילה את ההשקעה בחברה; עוד השתתפה בה קרן הון סיכון אמריקנית גדולה שבסיסה בעמק הסיליקון



>> פנטאלום טכנולוגיות (pentalum), העוסקת בפיתוח וייצור של מערכות בקרה ואופטימיזציה לחוות רוח, השלימה סבב גיוס ראשון בהיקף של 9 מיליון דולר.



את הגיוס הובילה קרן ההון סיכון סידר הישראלית, בהשתתפות קרן אוורגרין וקרן הון סיכון אמריקאית גדולה שבסיסה בעמק הסיליקון.



פנטאלום הוקמה ב-2009 על ידי שגיא צדקה ונתן סלע. החברה מפתחת מערכת שמאפשרת למדוד רוח, שלאחר מכן ניתן להמיר את האנרגיה שלה לאנרגיה חליפית נקייה באמצעות קרן לייזר. לדברי צדקה, מדידת הרוחות כיום נעשית באמצעות מגדלים מטאורולוגיים שעליהם מורכבות שבשבות מכאניות.



"מערכת הלייזר שלנו פוגעת בחלקיקי אוויר וכך מצליחה למדוד את הרוח. יש כיום בשוק מערכות למדידת רוחות באמצעות קרני לייזר, אבל הן גדולות ויקרות. הפתרון שלנו זול מאוד וגמיש. עלותו מסתכמת במאות אלפי דולרים", אומר צדקה.




החברה הישראלית עדיין עובדת על פיתוח המוצר, אך מתכננת לצאת לניסויים ראשונים בתחילת 2011. "שוק טורבינות הרוח הוא בהיקף של 30 מיליארד דולר - גדול יותר מהשוק הסולארי. שוק מדידת רוחות הוא שוק של מאות מיליוני דולרים. גיוס ההון ייתן לנו גב להמשיך ולפתח את המוצר ולכסות את הוצאות הניסויים", אומר צדקה.



פנטאלום פעלה במהלך השנה האחרונה תחת תוכנית pre-seed של קרן סידר. במסגרת התוכנית חברות מקבלות סכום ראשוני כדי למצוא רעיונות טובים ולממשם בשלב מאוחר יותר לטובת הקמת חברת סטארט-אפ. בשונה מקרנות אחרות הון סיכון אחרות, שקודם בוחרות ברעיון ואז מגבשות סביבו צוות יזמי, בתוכנית זו הקרן בוחרת קודם את היזמים, שמחפשים רעיון חדשני לשוק גדול וצומח - ולאחר מכן כשנמצא הרעיון מוקמת חברה.



הצלע השנייה שמאחורי ההשקעה היא קרן אוורגרין הישראלית, שעבורה זאת השקעה שלישית בקלינטק, כשקודם לכן השקיעה בפיתגורס סולאר ומיזם הקלינטק של אורני פטרושקה ורפי גידרון. בפנטאלום העדיפו שלא לומר מי הקרן האמריקאית שהשקיעה בחברה, אך צדקה אומר כי מדובר בקרן גדולה ומוכרת.



צדקה וסלע הם שני בוגרי המחזור החמישי של תלפיות. צדקה היה המייסד של חברת הסטארט-אפ קייליט פוטוניקס שנמכרה ב-2007 לאופטיום עבור כ-40 מיליון דולר. סלע שימש קודם לתפקידו הנוכחי במספר תפקידים שונים בחברות סטארט-אפ מענף המכשור הרפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully