וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בענף הטקסטיל מרוויחים מהמשבר עם טורקיה

אורה קורן

25.7.2010 / 8:15

אפקט המשט משפיע על עסקים בתחום הטקסטיל. מנכ"ל בריטקס המייצרת ומייבאת בדים: "אנחנו מרגישים גידול של 30% בביקוש של הלקוחות לסחורה שלנו"

"בעקבות המשט והרעת היחסים עם טורקיה, אנחנו מרגישים גידול של 30% בביקוש של הלקוחות לסחורה שלנו" - כך אמרה בשבוע שעבר שירלי בן יאיר, מנכ"לית בריטקס, המייצרת ומייבאת בדים לתעשיית האופנה.

"אפשר לראות באופן דרמטי וחד איך כל הלקוחות שלי הגדילו בכ-30% את הביקוש אצלי מפרשת המשט במאי", אמרה בן יאיר. "יש לקוחות שקיבלו מייל מהספק שהוא מפסיק לעבוד עם ישראל, יש לקוחות שנעצרו להם קונטיינרים בטורקיה, בעיקר ספקי בדים ומצעים. לחלק מהלקוחות הטורקים העלו את המחירים ולא השאירו אפשרות אלא להפסיק את העסקים עמם".

אפקט המשט משפיע על עסקים נוספים בתחום הטקסטיל, שמתאוששים על רקע המשבר עם טורקיה. לדברי בן יאיר, מפעל צביעת בדים בשדרות הוא אחד הנהנים מהמצב. "מבחינה עסקית אני אפילו מברכת על מה שקרה. המשבר עם טורקיה יחזק את תעשיות הטקסטיל בישראל. פתאום מפעלי טקסטיל בישראל עמוסים בעבודה", הוסיפה.

בשנים האחרונות היתה טורקיה אחת מספקיות הטקסטיל לתעשייה הישראלית. היבוא מטורקיה כלל בדים ופריטי לבוש שיוצרו במיוחד לתעשיית האופנה, מגבות, וילונות, שטיחים ומצעים. מזה כחודש וחצי התהפכה המגמה, היבוא התכווץ וחברות ישראליות שמייצרות בטורקיה נקלעו לחוסר ודאות לגבי עתיד קשריהן עם ספקים טורקים.

"תעשיית הטקסטיל שומרת על יציבות", אמר צביקה ליברמן, מנהל איגוד הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים. "המיתון והמשבר הכלכלי העולמי לא מאירים פנים לשוק. תעשייני הטקסטיל סובלים מחוסר הזמנות ומבעיית שערי מטבע קשה", הוסיף.

לדבריו, המשבר עם טורקיה אינו משפיע על נתוני הענף בצורה משמעותית. אמנם היו כמה מקרים של ביטולי עסקות בעקבות המשט, אולם דיווחי תעשייני טקסטיל מקרב חברי התאחדות התעשיינים לא משקפים קריסה של כלל מערכת היחסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully