וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר ההסתדרות: אי סדרים כספיים התגלו במכון הבינלאומי בבית ברל

חיים ביאור

25.7.2010 / 6:57

לפי הדו"ח, לא נמצאה אסמכתא לכך שהמכון פעל לפי תקציב שאושר על ידי האסיפה הכללית ל-2008 ול-2007



>> אי-סדרים כספיים ותנאי שכר חריגים התגלו במכון הבינלאומי של ההסתדרות בביקורת שערך מבקר ההסתדרות, עדי קנדל.



המכון הבינלאומי, הפועל בבית ברל, מכשיר אנשי איגודים מקצועיים ממדינות רבות, כולל ארגוני נשים וארגוני נוער. המבקר בדק עשרות מסמכים, דו"חות כספיים וקבלות שנמצאו במשרדי המכון, וב-2009 הוא העביר טיוטת דו"ח להנהלת המכון. ואולם כפי שמעיר המבקר, המנכ"לית, מולי אורן, בחרה שלא להגיב לטיוטת הדו"ח.



לפי הדו"ח, לא נמצאה כל אסמכתא לכך שהמכון פעל לפי תקציב שאושר על ידי האסיפה הכללית ל-2008 ול-2007. עקב תחלופה גבוהה של מנהלי הכספים במכון, ב-2009 לא נערכו דו"חות רבעוניים ולא הוצגו נתונים סופיים ביחס ל-2008. לפי נתונים לא סופיים, המכון סיים את 2008 בגירעון של 718 אלף שקל. למרות המצב הכספי הקשה שלו, ועדת הכספים לא כונסה באופן סדיר.



המבקר מצביע על כך שבמכון לא נמצאו נהלים והנחיות בנוגע לניהול יתרות המזומנים של המכון ולא נקבעו מנגנוני בקרה שוטפים על ניהול יתרות המזומנים של המכון. מנהל הפרויקטים ולא מנהל הכספים הוא הגורם שאישר לתשלום את חשבונות המכון, בניגוד למינהל תקין. למכון לא היה נוהל של רכישת ציוד ושירותים, והמלצות של המבקר משנים קודמות בנושא זה כלל לא יושמו.



עוד קובע הדו"ח, שגם העסקת עובדים במכון נעשתה בניגוד לניהול תקין, דבר שתרם להעמקת הגירעון. הסכמי שכר עם העובדים נחתמו בלא מעורבות היועץ המשפטי של המכון, חלק מהעובדים קיבלו שכר חריג ביחס למקובל בשירות הציבורי ונמצאו עובדים שהועסקו ללא הסכם תקף עמם.



מההסתדרות נמסר בתגובה: "מנכ"לית המכון ויו"ר הוועד המנהל הוחלפו בעקבות הממצאים שהתגלו ומונו חמישה חברי דירקטוריון חדשים. רוב הליקויים שהתגלו תוקנו, והמכון נמצא בהתייעלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully