וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר צפוי לבטל הטבות מס למשקיעים בפריפריה: טבע תפסיד של 2 מיליארד שקל בשנה

מאת אורה קורן

25.7.2010 / 8:02

טבע: הובטח לנו שההטבות יימשכו 13 שנה ואף יגדלו עם הקטנת מס החברות



נהנית מהטבות המס הגדולות ביותר בישראל, בסכום המתקרב ל-2 מיליארד שקל בשנה - כך על פי מקורות בתעשייה ובממשלה. אלא שכעת העתיד של הטבות אלה לוט בערפל, בעקבות ביטולו הצפוי של המסלול האסטרטגי בחוק ההסדרים למשק, מכוחו נהנית טבע ממרבית ההטבות.




ב-2005 השיקו משרד התמ"ת ומשרד האוצר את המסלול האסטרטגי, שנועד למשוך משקיעים זרים גדולים לפריפריה. המסלול קבע כי משקיע ייחשב אסטרטגי אם ישקיע לפחות 600 מליון שקל בפריפריה הרחוקה או לפחות 900 מליון שקל באיזור עדיפות לאומית א'. ההשקעה תזכה אותו ב-10 שנים של פטור מלא ממס חברות ופטור מלא ממס דיווידנד. מחזור הסף של החברה המשקיעה צריך להיות 13 מיליארד שקל לפחות.



מקורות במשרד האוצר סבורים כי ביטול המסלול, החל ב-2011, מאפשר ביטול הטבות מאותה שנה גם לחברות שבתוך המסלול. מנגד טוענים בכירים במשרד התמ"ת, כי מי שנמצא בתוך המסלול ימשיך ליהנות ממנו, ולאחר אישור חוק ההסדרים בכנסת, לא ניתן יהיה יותר להצטרף אליו. ממשרד האוצר נמסר כי הדיונים בסוגייה עם התמ"ת עדיין נמשכים.



מטבע נמסר בתגובה כי בדיקה שערכה החברה בקרב גורמים ממשלתיים העלתה כי הטבות המס שלה לא ייפגעו בעקבות השינויים בחוק עידוד השקעות הון. בטבע טוענים כי החברה תמשיך לקבל ב-13 השנים הבאות את הטבות המסלול האסטרטגי ובנוסף את ההטבות למפעל החברה בירושלים. יתר על כן, תמונת המיסוי שלה תשתפר, עם הורדת מס החברות לכלל חברות התעשייה במרכז הארץ. בטבע לא אישרו את גובה הטבות המס שהחברה נהנית מהן.



טבע נחשבת לספינת הדגל של התעשיה הישראלית, וככזו מכונה לא פעם "נוקיה הישראלית". החברה מעסיקה בישראל כ-6,000 עובדים ב-13 מפעלים, חלקם בפריפריה הרחוקה, דוגמת קרית שמונה ורמת חובב. נוכח חשיבותה לתעסוקה וליצוא היא מטופלת בכפפות משי במשרדי הממשלה. מכיוון שהחברה יכולה בקלות יחסית להוציא מפעלים מהארץ ולהעתיקם לחו"ל, נהגו הממשלות להעניק לה את ההטבות המרביות שאיפשר החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully