וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת הבריאות בבריטניה: 160 מיליארד דולר יעברו לניהול הרופאים והחולים

ניו יורק טיימס

25.7.2010 / 9:57

השינוי הנרחב במערכת הבריאות מאז 1948 יביא לביטול כ-150 גופים רפואיים



האם המטופלים בבריטניה יקבעו בעצמם את תקציב הבריאות של המדינה? תוכנית חדשה של ממשלת בריטניה מתכננת להעביר את השליטה בתקציב מידי גופים רפואיים לידי הרופאים והחולים.



העובדה הקבועה היחידה בנוגע למערכת הבריאות הבריטית היא שהמערכת נמצאת במצב תמידי של שינוי. הממשלות בבריטניה תמיד מנסות לשנות אותה כדי למצוא את הנוסחה המנצחת שתעניק לאזרחים את הטיפול הבריאותי הטוב ביותר בעלות הנמוכה ביותר.



על אף שממשלת הקואליציה החדשה בבריטניה התחייבה ליישם קיצוצים משמעותיים בתקציב הממשלתי, היא הודיעה מראש כי מערכת הבריאות לא תחווה קיצוצים. אך כעת מתכננת הממשלה - באחד הצעדים המפתיעים שלה עד כה - לערוך ארגון כולל מחדש במערכת, שיהיה הארגון המקיף ביותר שלה מאז הקמתה בשנת 1948.



הפרטים המעשיים של התוכנית עדיין כלליים למדי, אבל המטרה ברורה: להעביר את השליטה על תקציב המערכת בשווי 160 מיליארד דולר בשנה ממרכזים בירוקרטיים לרמת הרופאים. תחת התוכנית, 100-125 מיליארד דולר יועברו לרופאים - אשר ישתמשו בכספים כדי לרכוש שירותים מבתי חולים ומספקי שירותי בריאות נוספים - עבור החולים.



התוכנית תקטין את הבירוקרטיה, ובכך תוביל לאובדנן של עשרות אלפי משרות בשלב הבירוקרטי במערכת הבריאות הבריטית.



שר הבריאות הבריטי, אנדרו לנסלי, התחייב להעביר את השליטה לא רק לרופאים - כי אם גם לחולים עצמם. כיום, הקביעה איזה חולה ילך לאיזה רופא נקבעת בעיקר על ידי 150 גופים - אשר יבוטלו במסגרת התוכנית, והבחירה תועבר באופן חלקי לחולים עצמם.



בטיוטה הראשונית להצעת השינוי הודתה הממשלה כי התוכנית תוביל לעיכובים רציניים ולאובדן משרות, אך הוסיפה: "המבנה הנוכחי של מערכת הבריאות אינו יעיל וכולל כפילויות רבות. שחרור המערכת מהבירוקרטיה ומתן השליטה בידי הרופאים והחולים יפשטו בצורה משמעותית את המערכת ויסירו שכבות שלמות של הנהלה".



חלק מפרטי התוכנית לשינוי מערכת הבריאות הבריטית יצטרכו לקבל אישור משפטי, וחלקם יהיו תקפים לאנגליה לבדה - לשאר חלקי בריטניה יהיו מערכות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully