וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MST של דב רביב - אבי תוכנית החץ - משלימה גיוס של 30 מיליון דולר

גיא גרימלנד

25.7.2010 / 11:26

מטרת הגיוס: הקמת קו יצור בגליל שיעסיק 300 איש



חברת mst בניהולו של דב רביב, אבי תוכנית החץ, עומדת להשלים גיוס ענק בהיקף של 30 מיליון דולר. הגיוס יבוצע ממשקיעים פרטיים ששמם לא ידוע בשלב זה. רביב אמר ל-themarker כי הגיוס צפוי להיות מושלם בעוד כחודשיים. "אנחנו עומדים להקים קו יצור של 75 מגה ואט בגליל העליון. הגיוס נועד לתמוך במימון הקמת קו היצור יחד עם הקמה של תחנת כוח להפקת 1 מגה ואט שתאפשר הדגמה של הטכנולוגיה שלנו לניצול אנרגיה מפאנלים סולאריים.



"יש לנו אב טיפוס ליצור של 50 קילו ואט שכבר פועל 11 חודשים בערד ומייצר חשמל. אנחנו בונים קו יצור כי אנחנו מצפים שקצב המכירות שלנו יהיה תואם. נמכור את הטכנולוגיה ליזמים שונים וכנראה שגם נייצר תחנות בעצמנו ונמכור חשמל", הוסיף רביב. קו הייצור החדש בגליל העליון יעסיק כ-300 עובדים. כיום ב-mst עובדים כ-25 איש.



לטענת רביב, הטכנולוגיה מנצלת באופן יעיל יותר ב-24.5% אנרגיה מפאנלים סולארים. "זה מצביע על העובדה שהטכנולוגיה שלנו היא איכותית ותלויה אך ורק בשמש". לדבריו גם הקרקע שמצריכה התקנה תחנת כוח של 1 מגה ואט העושה שימוש בפאנלים סולאריים עם הטכנולוגיה של mst זולה יותר לעומת מתחרותיה. העלות שלנו זולה יותר ב-40% לעומת סולל ובכשליש לעומת ברייטסורס. מנקודת מבט של מדינת ישראל, אסור לה להתקין טכנולוגיה אחרת מלבד של mst".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully