וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול של 33.7% ביצוא התעשיות הקיבוציות במחצית הראשונה של 2010

עמירם כהן

25.7.2010 / 15:22

מנהל אגף היצוא בתעשייה הקיבוצית: שווקי היעד החדשים ליצוא הם דרום אמריקה, אסיה, המזרח הרחוק ורוסיה



היקף היצוא של 260 מפעלי איגוד התעשייה הקיבוצית, הסתכם במחצית הראשונה של 2010 ב-1.69 מיליארד דולר (6.4% מיליארד שקל), גידול של 33.7% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2009, כך מסר היום מנהל אגף היצוא בתעשייה הקיבוצית, עמוס שלו.



את הגידול הענפי ביצוא הוביל ענף הפלסטיק המהווה 61% מהיצוא הישיר של מפעלי הקיבוצים. חלק מהגידול מיוחס להשלמת מלאים של חברות ברחבי העולם שהקטינו את המלאים למינימום המהלך 2009 בשל המשבר הכלכלי העולמי.



גם ענף המתכת של מפעלי הקיבוצים דיווח על גידול ביצוא של 12.9% שאותו הוביל מפעל פלסן למיגון כלי רכב צבאיים מקיבוץ סאסא. אף שהמפעל לא פירסם את נתוני הגידול ביצוא, חשוב לציין כי בכל אחת מהשנים 2008-2009 ייצא המפעל לחו"ל, בעיקר לארה"ב, חלקי מיגון לרכב בהיקף כולל המתקרב ל-3 מיליארד שקל בשנה.



שלו הזהיר כי על אף הגידול החד ביצוא, עדיין לא חזרה התעשייה הקיבוצית להיקף היצוא אותו רשמה במחצית הראשונה של 2008, טרם פרוץ המשבר הכלכלי העולמי. בנוסף עולה מהנתונים, כי היצוא הושפע לרעה מהירידה החדה שחלה בשער היורו במחצית הראשונה של השנה, ששחקה במידה משמעותית את רווחיות היצואנים.



שלו הוסיף כי חוסר הוודאות הכלכלית שעדיין שוררת בשווקי היצוא עלולה להימשך גם בעתיד וכי תעשיינים אסור להתבסס כבעבר על ארה"ב ואירופה ויש להבטיח יצוא באמצעות חדירה לשוקי יעד בדרום אמריקה, אסיה, המזרח הרחוק ורוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully