וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת ששינסקי ביקשה רשמית לדחות את מועד הגשת המלצותיה: "הלו"ז אינו ריאלי"

אבי בר-אלי

25.7.2010 / 16:48

שר האוצר שוקל לבקש מחברי הוועדה לפרסם מסקנות ביניים בספטמבר; מועד סיום השימוע הציבורי עדיין לא נקבע



חברי וועדת ששינסקי לבחינת המדיניות הפיסקאלית בתחום אוצרות הטבע של ישראל הגישו לשר האוצר, יובל שטייניץ, בקשה רשמית לדחיית לוח הזמנים של עבודת הוועדה. זאת, לאחר שהתברר כי המועד המקורי להגשת ההמלצות שנקבע ל-15 באוגוסט - אינו ריאלי.



חברי הוועדה ציינו כי על מנת לשמור על האיזון שבין הנסיבות הדחופות לבין קיומו של שימוע ציבורי אפקטיבי יש לדחות את מועד הגשת המלצות הוועדה, אך לא נקבו במועד הרצוי החדש. בלשכת שר האוצר יבחנו בימים הקרובים את הבקשה, וצפויים להודיע עוד השבוע על לוח הזמנים המעודכן של עבודת הוועדה. לפי הערכות, מדובר יהיה בדחייה של כשלושה חודשים לפחות. ואולם, בלשכתו של שטייניץ בוחנים את האפשרות להנחות את הוועדה לפרסם מסקנות ביניים כבר במהלך חודש ספטמבר.




כזכור, לפני כחודש פנתה הוועדה לציבור להגשת הערותיו לקראת גיבוש המדיניות החדשה - אך הקציבה לכך פרק זמן של שבועיים בלבד. בעקבות פניות רבות העניקה הוועדה אורכה להגשת ההערות עד ה-22 ביולי - ואולם גם מועד זה נדחה, וטרם נקבע מועד אחרון להגשת עמדות הציבור. בתוך כך, הודיעה הוועדה כי תשקול לזמן חלק ממגישי המסמכים להציג את עמדתם בפני הוועדה בעל פה - ומצעד ההופעות תוכנן להתחיל כבר בעת כינוסה של הוועדה מחר (ג'). ואולם, כמה משותפות תמר למשל, פנו רק בשבוע שעבר אל יועצים כלכליים בכירים דוגמת פרופ' אמיר ברנע, ד"ר יעקב שיינין או פרופ' יצחק סוארי בהצעה לייצגן בפני הוועדה.



כפי שפורסם ב-themarker, בעקבות סדר הזמנים, צפויה היתה הוועדה לדחות את מועד פרסום המלצותיה. זאת, כאשר גם ההמלצות הסופיות יפורסמו תחילה לשימוע ציבורי בלבד - שרק לאחריו יובאו לדיון בממשלה. לפיכך, צפויה המדיניות הפיסקאלית החדשה להתאשר בממשלה רק לקראת סוף 2010.



ועדת ששינסקי הוקמה ב-12 באפריל במטרה לבחון את מדיניות המיסוי, התמלוגים והאגרות בתחום משאבי הנפט והגז אשר גובשה בשנת 1952 ולא עודכנה מאז. ואולם, במשך חודש ימים הוקפאה פעילותה בעקבות התנגדותם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התשתיות, עוזי לנדאו, לכינונה. רק לאחר מגעים ממושכים בין הלשכות, סוכם על תחילת עבודת הוועדה לאחר שלהרכב חבריה נוסף נציג נוסף מטעם משרד התשתיות.



בראש הוועדה עומד פרופ' איתן ששינסקי, ולצדו מונו מנהל אגף התקציבים באוצר, אודי ניסן, מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, ראש המועצה הכלכלית במשרד רוה"מ, פרופ' יוג'ין קנדל, ומנכ"ל משרד התשתיות, שאול צמח. בעקבות מחאת נתניהו ולנדאו - הוחלט על מינויו של הממונה על חיפושי הנפט, ד"ר יעקב מימרן - תוך הכפלת הקול של ששינסקי. כמו כן, מונה המשנה ליועמ"ש (כלכלי-פיסקאלי), עו"ד אבי ליכט, למשקיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully