וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן וטורקיה מתקרבות: חתמו על עסקת גז בשווי 1.3 מיליארד ד'

סוכנויות הידיעות

25.7.2010 / 20:18

במסגרת ההסכם, תייצא איראן גז למדינות אירופה דרך צינור שיעבור בטורקיה



איראן וטורקיה חתמו בסוף השבוע על עסקה בשווי 1.3 מיליארד דולר, במסגרתו תעביר איראן גז לטורקיה ודרכה למדינות אירופה – כך דיווחה רשת אל-ג'זירה, שציטטה הודעה של משרד הנפט האיראני.



במסגרת ההסכם, יניחו טורקיה ואיראן צינור גז באורך של 660 קילומטרים, שיאפשר לאיראן לייצר 50-60 מיליון מ"ק של גז מדי יום לטורקיה ולמדינות אירופה. הצינור, שייבנה על ידי חברת האנרגיה הטורקית סום פטרול, יושלם בתוך שלוש שנים לפי ההודעה. איראן, שצפויה לחדש השבוע את הזרמת הגז לטורקיה לאחר הפסקה בת מספר ימים בעקבות פיצוץ שגרם נזק לצינור, תשלם לטורקיה עמלה עבור ייצוא הגז לאירופה.



בראיון לעיתון "פייננשל טיימס", אמר שר האוצר הטורקי, מוחמד סימסק, כי טורקיה מתכוונת להדק את קשרי המסחר בינה לבין איראן, למרות הסנקציות שהוטלו על המדינה על ידי האו"ם, ארה"ב והאיחוד האירופי. סימסק הוסיף כי טורקיה תציית לסנקציות שהטיל האו"ם על איראן, אך לא תציית לסנקציות שהטילו ארה"ב והאיחוד האירופי על הרפובליקה המוסלמית.



דבריו של סימסק התפרסמו לאחר שסוכנות האנרגיה בינלאומית (iea) דיווחה בשבוע שעבר כי טורפס, חברת נפט ממשלתית בטורקיה, החלה לספק דלק מזוקק לאיראן לאחר שחברות בינלאומיות הפסיקו למכור לה דלק בעקבות הסנקציות. על רקע התקררות ביחסים בין איראן לבין נסיכויות המפרץ, אמר סימסק כי טורקיה תמלא את החלל ותשפר את יחסי המסחר בינה לבין איראן. כמו כן, אמר סימסק כי איסטנבול עשויה להוות אלטרנטיבה עבור משקיעי הנדל"ן האיראניים, במקום דובאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully