וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א תשיב לחברת לוינשטיין 2 מיליון שקל בגין בניית המגדל בדרך בגין

עמירם כהן

25.7.2010 / 20:14

בית המשפט קבע כי חוק העזר העירוני המאפשר לעירייה לגבות היטל סלילת כבישים באופן רטרואקטיבי אינו חוקי



בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את הערעור שהגישה חברת משולם לוינשטיין, שבנתה את מגדל לוינשטיין בדרך בגין נגד עיריית תל אביב, וקבע כי העירייה תשיב לחברה את מלוא התשלום שגבתה מהחברה עבור היטל סלילת כבישים בסך שני מיליון שקל, בגין בניית המגדל.




בשנת 1995 החלה חברת משולם לוינשטיין בהקמת מגדל המשרדים הידוע בדרך מנחם בגין בתל-אביב. במהלך הבנייה נדרשה החברה על ידי העירייה לשלם תשלומים גבוהים בגין "היטל סלילת כבישים", כתנאי לקבלת היתרי בנייה. העירייה ביקשה לגבות את ההיטל בגין הרחבת דרך מנחם בגין, שבוצעה כ- 20 שנים קודם לכן. החברה אומנם שילמה את הסכומים אבל עשתה זאת תחת מחאה והגישה תביעה להשבת התשלומים לבית משפט השלום. בית המשפט דחה את התביעה בהסתמך על סעיף בחוק העזר העירוני, הקובע כי העירייה תוכל להטיל בכל עת היטל סלילת כבישים כל אימת שבעל נכס גובל מבקש להוסיף תוספת בנייה או להקים מבנה חדש במקום ישן, גם אם לא קיימת זיקה בין הסלילה לבנייה.



חברת לוישנטיין הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עוה"ד חיים וינטרוב, אורי פרימו ועמיר הורוביץ ממשרד המבורגר-עברון, שקיבל את הערעור והפך את פסק הדין. בית המשפט קבע כי העירייה אינה יכולה לגבות היטל בגין סלילת כביש שהתבצעה שנים רבות לפני בניית הבניין. במקרה זה, כאשר העירייה ביקשה לגבות את ההיטל בגין הרחבת כביש שבוצעה 20 שנה קודם לבנייה, נקבע כי העירייה אינה מוסמכת לגבותו.



לפסק הדין עשויות להיות השלכות משמעותיות לגבי חברות אחרות שבנו מגדלי משרדים ושילמו לעיריות היטלי סלילה בתמורה להיתרי בנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully