וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל טבע: מודאג אבל אופטימי

יורם גביזון

25.7.2010 / 21:19

מנכ"ל טבע שלמה ינאי מרגיע את הרוחות לאחר שהחברה איבדה כארבעה מיליארד דולר בערב מסחר אחד בוול סטריט. "מדובר בתגובת יתר של השוק, פאניקה מחוסר הבנה"

"בקונסנזוס נדיר אמרו כל האנליסטים שמדובר בתגובת יתר של השוק, פאניקה שנובעת מחוסר הבנה של מה שה-FDA הודיע. התגובה היא גם תוצאה של המציאות בה נמצא השוק כיום" - כך אמר הערב (ראשון) מנכ"ל טבע שלמה ינאי ב"תוכנית החיסכון" בערוץ שתיים.

מניית טבע סגרה את יום המסחר בבורסה בתל אביב בנפילה של 6.5% במחזור ענק של כ-500 מיליון שקל, לאחר קריסה של 8.6% בוול סטריט בסוף השבוע. זאת, בעקבות חששות גוברים לאישור גירסה גנרית לתרופה רבת המכר היחידה של החברה: קופקסון, לטיפול בטרשת נפוצה. החששות נבעו מאישור שקיבלה חברת נוברטיס השווייצית לשיווק גירסה גנרית של תרופה למניעת קרישי דם.

החברה איבדה יותר מ-4 מיליארד דולר בערב מסחר אחד (יום שישי) בוול סטריט. "זו לא תחושה נעימה, אבל אנחנו צריכים להסתכל קדימה, ונעשה כל מה שצריך כדי להמשיך את מסע הצמיחה של טבע", אמר ינאי בתגובה.

לדבריו, אין איום על תרופת הדגל. "כדי לאיים על התרופה יצטרכו לעשות מסע ארוך של פיתוח קליני. אין קשר בין התרופה שאישרו לקופקסון, ואנחנו יודעים זאת היטב מפני שאנחנו מפתחים תרופה גנרית שנקבל אישור אליה בקרוב".

ינאי הוסיף כי "טבע היא חברה חזקה, חברת צמיחה, שמתנהלת על פי תכלית ארוכת טווח, וכל העובדים והמנהלים עושים מאמצים כדי להמשיך את הצמיחה. יש לנו את כל הסיבות להאמין שלפנינו חמש שנים טובות. אנחנו לוקחים בחשבון את כל ההתפתחויות ושיווק המוצרים החדשים - הכל חלק מהתוכנית האסטרטגית של טבע".

טבע קרסה ב-8.6% בגלל חשש לאישור גירסה גנרית של הקופקסון. האישור הגביר את ההערכות בשוק כי נוברטיס תצליח לקבל, באמצעות אותה טכנולוגיה, גם אישור לגירסה הגנרית שהיא מפתחת לקופקסון, שייצר לטבע הכנסות של 2.8 מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully