וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקי אורן משיב לגפני: המלגות לסטודנטים בהשכלה הגבוהה הן פי שלוש מהמלגות לאברכים

צבי זרחיה

25.7.2010 / 21:57

גפני: המסמך מוכיח שהטענה עליה התבססה פסיקת בג"ץ של אי שיוויון בחלוקת מלגות לאברכי ישיבות אינה נכונה



המלגות הניתנות לסטודנטים גבוהות פי שלוש מאשר המלגות הניתנות לאברכים - כך עולה ממכתב ששיגר החשב הכללי באוצר שוקי אורן ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה).



במכתבו כותב אורן כי "סך התקציב שייעדה המדינה בשנת 2010 לתמיכה בתלמידים במסגרות להשכלה גבוהה ובמוסדות להכשרה מקצועית עומד על כ-366 מיליון שקל, וסך התקציב המיועד כסיוע לתלמידי ישיבות עומד על סך 110 מיליון שקל".




כיום כ-11,000 אברכים מקבלים קצבת הבטחת הכנסה לעומת הערכה של לפחות 3-4 סטודנטים. כך שלפי הערכות, גובה התמיכה באברכים אינו נמוך במיוחד לעומת הסטודנטים.



אורן השיב בכך לפנייתו של גפני שדרש ממנו להעביר בהקדם את אותם המסמכים והנתונים שביקשה נשיאת בית המשפט העליון השופטת דורית בייניש על היקף המלגות לסטודנטים ולתלמידי הישיבות. זאת על מנת לדעת בדיוק כמה מלגות המדינה מממנת לסטודנטים וכמה מממנת מלגות לאברכים. כזכור, בייניש קבעה בפסיקתה כי תשלום קצבאות הבטחת הכנסה לאברכים בלבד ולא לסטודנטים אינו שיוויוני.



גפני אמר בתגובה לנתוני אורן כי המסמך מוכיח שהטענה עליה התבססה פסיקת בג"ץ של אי שיוויון בחלוקת המלגות לסטודנטים ואברכי הישיבות אינה נכונה. "בייניש כתבה כי היא לא קיבלה את הנתונים ממשרדי הממשלה. מהנתונים שהועברו אליי מהחשב הכללי באוצר, עולה תמונה ברורה כי התמיכה של המדינה בסטודנטים גבוהה פי שלושה מאשר המלגות הניתנות לאברכים, כך שאין כל סיבה להפסיק את מתן הבטחת ההכנסה. בהתאם לממצאים האלו אנו נמשיך לקיים את הדיונים ונפעל על מנת להסדיר את כל הנושא וזאת מבלי לסתור את החלטת הבג"ץ".



המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה נערכות לעגן במסגרת חוק ההסדרים והתקציב סעיף שיחזיר את תשלום קצבאות הבטחת הכנסה לאברכי הישיבות. גפני הודיע כי לא יתמוך בהעברת התקציב הדו שנתי בוועדת הכספים אם לא תוסדר העברת הקצבה לאברכים. בש"ס טענו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לחברי הסיעה באחרונה להסדיר את נושא תשלום קצבאות הבטחת הכנסה לאברכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully