וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ענקית המגזינים קונדה נאסט: "התלות בפרסום מסכנת אותנו"

ניו יורק טיימס

26.7.2010 / 6:54

המו"לית של "ווג", "ניו יורקר ו"ואניטי פייר", חשפה את השינוי במבנה ההנהלה ואת המודל העסקי החדש שלה - שהופך על פיה את התלות בפרסום. החברה מתכננת להעלות את מחירי המנויים כדי לשרוד



>> ענקית המו"לות קונדה נאסט, המוציאה לאור את המגזינים הפופולריים "ווג" ו"ואניטי פייר", הודיעה בסוף השבוע על כוונתה לערוך שינויים מרחיקי לכת במודל העסקי המסורתי שלה, אשר עד כה היה תלוי בהכנסות מפרסום.



"היינו תלויים מדי בפרסום כמנוע הצמיחה, וזהו מודל מסוכן מאוד, בשעה שאנחנו יוצאים מהמיתון", כך אמר מנכ"ל קונדה נאסט, צ'רלס טאונסנד. "בחברה כמו שלנו, שבה 70% מרווחינו תלוים בפרסום, אנו חייבים לפתח יחסים פיננסיים יעילים הרבה יותר עם הלקוח", הוסיף.

"מטרת השינויים בחברה היא להפוך את קונדה נאסט לעסק שנשען פחות על הכנסות מפרסום ויותר על הכנסות מחיוב הלקוחות על קריאת תכנים, הן בפלטפורמה הדיגיטלית והן בפלטפורמה המודפסת", אמר טאונסנד.



טאונסנד הודיע ביום שישי על שינויים בהנהלה, שבמסגרתם מונה במקומו סמנכ"ל השיווק, רוברט סאוברברג, לתפקיד הנשיא. מקורבים לחברה סבורים כי קידומו של סאוברברג מצביע על כך שהוא המועמד להחליף את טאונסנד כאשר יעזוב.



הודעתה של קונדה נאסט היתה מפתיעה, שכן כחברה פרטית שמרה המו"לית במשך שנים על פרטיותה, ולא ראתה צורך בפרסום עסקיה. כמו כן, העלתה ההודעה תהיות בנוגע לאפשרות הצלחתה של קונדה נסט במודל עסקי חדש.



קונדה נאסט היתה איטית יותר ממו"ליות אחרות באימוץ האינטרנט, ואנליסטים של תעשיית המדיה תהו אם הפיגור שלה באימוץ אסטרטגיה דיגיטלית לא יפגע בחברה בטווח הרחוק.



"אף אחד עדיין לא הגיע לשלמות בתחום הזה; לכל המו"ליות יש עדיין לאן להתקדם", אמר ג'ורג' ג'נסון, מנהל שותף בגרופ m. "אנחנו נמצאים בטריטוריה לא ממופה. הסירה שלהם פשוט היתה עד עכשיו הרבה מאחורי כל היתר".



מי שעלולים להקשות על השינוי שבו מעוניינת קונדה נאסט הם הקוראים, שהתרגלו לשלם מחירים נמוכים עבור המגזינים שהיא מוציאה לאור, על אף העלות הגבוהה שלהם לחברה. מנוי שנתי לשבועון "ניו יורקר" של קונדה נאסט, למשל, עולה 39.95 דולר בלבד; באתר האינטרנט של המגזין "גלאמור" מוצע לקוראים מנוי לשנתיים, בתוספת תיק יד מתנה, במחיר של 15 דולר בלבד.



"הם היו בין הפושעים הגדולים ביותר בגביית מחיר נמוך מדי תמורת מוצריהם", אמר ג'נסון על קונדה נאסט. "עם זאת, אני חושב שיש סוג מסוים של תוכן שאנשים יהיו מוכנים לשלם עבורו".



טאונסטנד הביע ביטחון בכך שהצרכנים יהיו מוכנים לשלם, כשאנר כי "הם משלמים 180 דולר בחודש עבור חשבון הכבלים", והוסיף כי מטרת החברה להגיע לשוויון בין רווחיה מפרסום ומהצרכנים. הוא אמר כי הוא צופה שבסופו של דבר יימכרו חבילות תוכן שיכללו תכנים מודפסים, תכנים סלולריים ותכנים דיגיטליים - והכל תחת מחיר אחד.



"אנחנו נכנסים לתקופה שבה האזיקים יוסרו מידינו, מבחינת יכולתנו להרוויח מהתכנים שאנו מעבירים ללקוחותינו. במשך שנים ידינו היו כבולות, ולא יכולנו לשבור את הסטיגמה של מנוי ב-12 דולר", אמר טאונסנד. "אני חייב לצאת מהמודל העסקי הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully