וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן אפל

גדי להב

26.7.2010 / 6:54

ווב 3.0



>> נתחיל בעובדות היבשות שפורסמו כבר בשבוע שעבר: ברבעון האחרון מכרה אפל 3.27 מיליון מכשירי אייפד, כמות מדהימה למוצר חדש. ההנחה, אפילו של המנכ"ל סטיב ג'ובס בעצמו, היתה שהאייפד יימכר על חשבון המק. אבל מכירות מק ברבעון הגיעו לשיא של כל הזמנים - 3.47 מיליון. תוסיפו עוד 8.4 מיליון אייפונים - ותגיעו לכך שכ-15 מיליון איש צ'יפרו את עצמם ברבעון האחרון במכשיר כלשהו של אפל.

ההכנסות של אפל - 15.7 מיליארד דולר - נושקות לאלו של מיקרוסופט. הן אמנם עדיין כמחצית מאלו של hp, אבל הרווח הנקי של אפל גבוה משמעותית - 3.25 מיליארד דולר מול 2.2 מיליארד דולר.



המשמעות של עובדות אלו היא שאפל נהפכת לחברת מיינסטרים. במשך שנים פנו המוצרים שלה לסגמנט העליון של הצרכנים. היתרון התחרותי שהציעה בעיצוב המוצר היה בעל ערך רק לאותה קבוצת מיעוט אליטיסטית שמגדירה את עצמה על דרך השלילה - רק לא להיות כמו הרוב. כיום אפל היא החברה הטכנולוגית המשפיעה בעולם. יותר ממיקרוסופט. יותר מכל יצרניות הפי.סי. יותר מגוגל ופייסבוק. הזמן הזה הוא זמנה של אפל. עידן אפל.



המספרים אינם הדבר היחיד שהופך את אפל לחברה הטכנולוגית המשפיעה בעולם. היא כזו גם בגלל העובדה שהיא זלגה מאזור הפעילות הבסיסי שלה - מכשירי קצה - אל תחומים אחרים שמרכיבים את הפעילות שלנו בעולם הדיגיטלי: יש לה מערכות הפעלה, דפדפן אינטרנט, ויש לה חנויות ענק (אייטיונס ואפלסטור) שדרכן מופצים מוצרים דיגיטליים כמו מוסיקה ואפליקציות.



והיא החברה המשפיעה בעולם בעיקר מכיוון שבכל תחום שאליו נכנסה היא גרמה למהפכה ונהפכה למושא לחיקוי. נכון, נתח השוק העולמי שלה בקרב המחשבים האישיים הוא רק 4%, אבל בארה"ב הוא כבר כ-9%. בקרב הסמארטפונים היא מובילת שוק והאייפד בכלל המציא קטגוריה חדשה. המתחרות שלה אצות אחריה בכל מקום ומחקות אותה: מייצרות טלפונים עם מסך מגע, מקימות חנויות אפליקציה או מייצרות טאבלטים כתשובה לאייפד. ואי אפשר להתעלם מכך שגם חלונות 7 מושפעת מאוד ממערכת ההפעלה הוותיקה של המק.



מה הביא להצלחה הזו של אפל בשנים האחרונות? הכוח שמאחורי הצמיחה הזו, הוא גם הברכה הגדולה ביותר שלנו הצרכנים מ"שלטון אפל": חוויית המשתמש. בעבר הדבר החשוב ביותר במחשב היה יכולת העיבוד והמהירות שלו. אבל בעידן שלנו, בו אנו באים במגע עם מסכים יותר ויותר, ומבצעים פעולות חיוניות יותר ומורכבות יותר - יש חשיבות עליונה גם לממשק שלנו עם המכשיר.



ובכך אפל מביסה את המתחרים. השימוש במכשירים שלה לא רק מתסכל פחות, לא רק אינטואיטיבי יותר - הוא פשוט כיף. ואותו יתרון תחרותי - עיצוב - נעשה חיוני יותר ויותר לעוד ועוד אנשים. הוא הופך מ"נייס טו האב" ל"מאסט". הוא הופך למיינסטרים. ולכן, גם אם יקרה הבלתי צפוי ואפל תוכה על ידי מי ממתחרותיה, הצרכן ירוויח: כי הניצחון יבוא מחוויית משתמש טובה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully