וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליפול קורבן לקידום סמוי

מאת רון אשכנז

26.7.2010 / 6:54

אם תחומי האחריות שלכם התרחבו במידה משמעותית מאז שקיבלתם את התפקיד, אך תיאור התפקיד והשכר נותרו כשהיו - אל תתעלמו מכך. אולי אתם קורבן לקידום אישי סמוי



>> כולנו ראינו דוגמאות לאנשים שזכו בקידום לאחר שהצטיינו במטלות שאינן בהכרח בתחום ההתמחות שלהם. אך מה שמרבית האנשים אינם מבינים הוא שמצבים אלה מתרחשים לא רק באמצעות קידום פורמלי אלא גם עקב צמיחה מהירה, מיזוגים וארגון מחדש בחברה. אני מכנה תופעה זאת בשם "קידום סמוי" - תפקיד ותיאור התפקיד אינם משתנים אך תחומי האחריות מתרחבים באופן ניכר.

הנה דוגמה: כתוצאה מסדרת רכישות ומהלכי ארגון מחדש, מנהל הכספים של חטיבה מסוימת בחברת מוצרי צריכה הפך בפועל לסמנכ"ל הכספים הראשי בתוך חודשים ספורים. לפתע הוא היה אחראי לא רק לדו"חות הרבעוניים אלא גם לחטיבת תכנון פיננסי חדשה, למערכת פיננסית ממוחשבת חדשה ולפגישות עם אנליסטים של מניות. תפקידו לא השתנה (וגם לא משכורתו), אך היקף משרתו גדל במידה רבה. כתוצאה, אותו מנהל כספים התקשה לעמוד בציפיות עמיתיו ובדרישות הבוס שלו, ובסופו של דבר הוחלף.



מה שמעניין במקרה זה, ובמרבית מקרי הקידום הסמוי, הוא שאם החברה היתה מגייסת מישהו לתפקיד הפיננסי המורחב, אותו אדם כפי הנראה לא היה אפילו זוכה להיות מועמד לתפקיד. אך משום שהתפקיד התפתח באופן סמוי, החברה לא זיהתה את השינוי.



לאור שכיחות הקידומים הסמוים וההשלכות השליליות שלהם, חשוב לבחון מדי פעם את תפקידכם כדי להעריך האם היקפו השתנה. שאלו את עצמכם שאלות אלה:



באיזו מידה התרחב תפקידי בששת החודשים האחרונים; עד כמה שונה התפקיד הנוכחי שלי מתיאור המשרה שהיה קיים כשהתחלתי; אילו מיומנויות חדשות נחוצות לי כדי להצליח בעבודתי כיום שלא היו הכרחיות קודם לכן; אם הייתי מגיע לתפקיד זה מבחוץ, מה הייתי עושה באופן שונה?



אם שאלות אלה חושפות שינויים משמעותיים במשרתכם, אל תחכו עד שהבוסים שלכם יבינו שקודמתם באופן סמוי. עדכנו את תיאור המשרה שלהם או כתבו בראשי פרקים מה כרוך בתפקיד. נהלו דיון כן עם הממונה הישיר עליכם בנוגע למה שתצטרכו כדי להשתלט על תחומי אחריות חדשים אלה, על האופן שבו תוכלו לפתח את המיומנויות החדשות ואת הדברים שהוא יכול לעשות כדי לסייע לכם בכך. הפכו את הקידום הסמוי שלכם לקידום גלוי, הן עבורכם והן עבור הבוס שלכם. כשתעשו זאת תזכו בהכרה הראויה לכם ובתמיכה שלה אתם זקוקים.



-



הכותב הוא שותף ומנהל ברוברט ה' שפר אנד אסושיאייטס, חברת ייעוץ מקונטיקט. ספרו האחרון הוא "simply effective" (פשוט יעיל)



-



הסוגיה: האם תפקידכם גדל מאוד, אך לא הגדרת התפקיד והמשכורת?



הפתרון: אם התשובה היא כן, נפלתם קורבן לקידום סמוי



הדרך: אל תשלימו עם המצב, שוחחו עליו בגלוי עם המנהלים שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully