וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ללמוד מהרבה אנשים מה לא לעשות, וכך ליצור מצפן ניהולי"

TheMarker

26.7.2010 / 6:54

העצה הטובה ביותר שקיבלתי



>> יובל בר-און, מנכ"ל חברת אלגוסק, ספקית פתרונות מתקדמים לניהול אבטחת מידע בארגונים גדולים מפתח תקוה, מספר: "הצטרפתי לקומברס כשהיא היתה סטארט-אפ עם כמה עשרות עובדים. כשעזבתי לאחר 10 שנים לתפקיד סמנכ"ל בקבוצת רד קיימתי שיחת פרידה עם מנהל היחידה העסקית, אל"מ שאך השתחרר מחיל מודיעין.

"שאלתי אותו איזו עצה הוא יכול להשיא לי לקראת תפקידי החדש. הוא חשב מעט וענה: 'מהרבה אנשים למדתי מה לא לעשות'. זו היתה עצה טובה שמדריכה אותי לאורך דרכי כיזם ומנהל. במשך חודשים רבים מיפיתי את הדברים שלא אהבתי כעובד, הדברים שנראו לי לא ראויים, לא צודקים או לא נכונים עסקית. הוספתי להם גישות שראוי לאמץ ולחקות - וגיבשתי "מצפן ניהולי" העוסק בשישה נושאים. אגע רק באחד מהם - היחס לעובדים. ראיתי את העובדים שאינם יודעים להקשיב אך יודעים הכל. בחרתי לגייס רק אנשים מבריקים הניחנים גם במידה של ענווה. מדוע חשובה ענווה? כי מי שיודע מה אינו יודע מתייעץ, משלים פערים ומשיג תוצאות טובות בהרבה ממי שאינו ער לפערי הידע שלו.



"ראיתי עובדים שמסתובבים במסדרונות ועושים לעצמם יחסי ציבור כדי להתקדם, לכן החלטתי לגייס רק אנשים נחמדים. התוצאה - אין תככים, ואין פוליטיקה ארגונית. העובדים יכולים להתרכז בעשייה. ראיתי עובדים מתלחשים ומוטרדים משמועות. לא רק שתרומתם לארגון יורדת, הם גם מפריעים לחבריהם. שקיפות ופיזור מידע פותרים בעיה זו לחלוטין. חלק ממנהלי בעבר ייחסו הישגים של כפיפים לעצמם. מדוע? משום שסברו שבכך ירשימו את הבוסים שלהם. מנהל חייב לתת קרדיט לדרג הזוטר העושה את המלאכה האמיתית. אסור לו להתקשט בנוצות לא לו. ראיתי חברות שמגייסות עובדים רבים מדי, מעבר ליכולתן הכלכלית, ונאלצות לפטרם כאשר הציפיות העסקיות שלהן אינן מתממשות. נכון לגייס עובד רק אם ביכולת החברה לממן את העסקתו לאורך זמן.



"גם אתיקה חשובה. מי שעבד אצל מתחרה לא יגויס לחברתנו, אלא לאחר תקופת צינון. אם נעשתה טעות וגויס עובד לא מתאים, חובה לתקן את הדבר במהירות - יש לערוך עם עובד כזה שיחה מפורטת ולתת לו הזדמנות הוגנת להשתפר. לעולם לא יפוטר עובד בהפתעה. ראיתי עובדים שתורמים יותר ממקביליהם בתפקיד, אך מקבלים שכר נמוך יותר משום שלא דרשו. מעסיק הנוהג כך לוקה בקוצר ראייה. באלגוסק נקטנו אתמדיניות 'לוח המודעות': לפעול כך שאם יתלו את רשימת תנאי ההעסקה של כל העובדים על לוח המודעות - כולם יחושו כי נהגו בהם בהגינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully