וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט חינם נוקטת אסטרטגיית מחיר גם בדרך אל הבורסה

מאת שרון שפורר

26.7.2010 / 6:54

הרשת נערכת לתת הנחה של 10% במחיר ההנפקה. החישוב ייעשה על בסיס מכפיל הרווח הנקי של המתחרה רמי לוי ויוביל לשווי של 350 מ' ש'



>> כשרמי לוי רצה להתחרות ברשתות הקמעוניות הגדולות, הוא חתך את מחירי העופות ברשת שלו. כעת מלחמת המחירים בין הרשתות הקמעוניות מגיעה לבורסה. כמעט חינם של האחים צים מתכננת הנפקה ראשונה של מניותיה לציבור ושוקלת להציע למשקיעים הנחה של 10% בערך על מכפיל הרווח (שווי השוק ביחס לרווח הנקי בארבעה רבעונים או בשנה קלנדרית) שבו תיסחר רשת רמי לוי במועד ההנפקה.

ההנפקה מתוכננת עד סוף אוגוסט. כיום נסחרת רמי לוי בבורסה לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל - שווי המייצג מכפיל של 15.5 על הרווח הנקי שלה. הנחה של 10% על מכפיל זה מביאה את המכפיל שמציעה רשת כמעט חינם למשקיעים ל-14.



מאחר שלפי ההערכות סיימה הרשת את 2009 ברווח של 25 מיליון שקל, שווי השוק שבו מקווה החברה להנפיק הוא 350 מיליון שקל. שווי זה נמוך מהשווי שלפיו תיכננה החברה להנפיק תחילה - 450-500 מיליון שקל.



בשבוע שעבר נפגשו נציגי כמעט חינם עם החתמים שנבחרו בהנפקה. בראש הקונסורציום תעמוד חברת פועלים אי.בי.אי ויחד עמה ישתתפו כלל חיתום, לידר שוקי הון ורוסאריו קפיטל. ל-themarker נודע כי ארבעת החתמים התחייבו לספק התחייבות חיתומית לחברה בהיקף של כ-12 מיליון שקל, כלומר כ-3 מיליון שקל לכל חתם. אם לא יגיעו מספיק ביקושים בהנפקה ייאלצו החתמים להשקיע בעצמם בהנפקה.



עוד נודע ל-themarker כי בעקבות הפגישה, כמעט חינם שוקלת להנפיק גם איגרות חוב בצד הנפקת המניות.



תגובת מחסני כמעט חינם: "בתקופה הקרובה רשות ניירות ערך אוסרת על פרסום כל ידיעה הקשורה למחסני כמעט חינם, ולפיכך אנו מנועים מלהגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully