וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולטן הגז החדש

מאת שרון שפורר

26.7.2010 / 6:54

בלעדי אחרי שהנפיק את שותפות הגז והנפט מודיעין שבשליטתו ורכש כ-5% בהנפקת שותפות הנפט גלוב אקספלוריישן - הגיע צחי סולטן לאחזקה של כ-5% גם בהנפקתה של הזדמנות ישראלית



>> צחי סולטן הולך "בכל הכוח" על תחום חיפושי הגז והנפט. ל-themarker נודע כי סולטן השקיע באחרונה כמה מיליוני שקלים בהנפקתה של הזדמנות ישראלית - שותפות חיפושי הגז והנפט של הלמן אלדובי. לפי ההערכות, סולטן הגיע בשוק לאחזקה של כ-4%-4.9% בשותפות חיפושי הגז והנפט. משום שמדובר בפחות מ-5%, אין היא מחויבת בדיווח לבורסה.

בספטמבר 2009 רכש סולטן את השליטה בחברת הניהול נויה, שמחזיקה בשותפות חיפושי הגז והנפט מודיעין, שנמצאה אז ברשימת השימור, פסע ממחיקה מהמסחר ועם גירעון בהון העצמי. בסוף דצמבר 2009 צירף את אי.די.בי של נוחי דנקנר, והשניים יצאו להנפקת זכויות, שבה גייסו 20 מיליון שקל והצליחו להוציא אותה מרשימת השימור. נכון לסוף הרבעון הראשון, גייסה השותפות 52.4 מיליון שקל ממימוש כתבי אופציה סדרה 5. ביוני גייסו 188 מיליון שקל נוספים, בהנפקה לציבור שזכתה לביקושים גדולים של 360 מיליון שקל.



מודיעין נסחרת לפי שווי של 495 מיליון שקל, לאחר שזינקה בכ-600% מתחילת השנה. אחרי ההצלחה במודיעין, השקיע באחרונה סולטן 2.3 מיליון שקל בהנפקת שותפות הנפט גלוב אקספלוריישן והגיע לאחזקה של 4.9% בה.



מלבד העיסוק החדש יחסית בתחום הגז והנפט, סולטן הוא בעל השליטה בחברת כלל חיתום - חברת החיתום הגדולה בשוק היום, שבעל שליטה נוסף בה מלבד סולטן הוא אי.די.בי אחזקות של דנקנר. בשתי ההנפקות האחרונות - הן בגלוב אקספלוריישן הן בהזדמנות ישראלית - הובילה כלל חיתום של סולטן את ההנפקה.



נכון להיום מחזיקה מודיעין ב-25.6% מרישיונות חיפושי הנפט והגז הימיים "שרה" ו"מירה"; יחד עם עמנואל אנרגיה מקבוצת הכשרת הישוב של עופר נמרודי ברישיון "ים חדרה", באתר הממוקם כ-30 ק"מ ממערב לאזור החוף שבין לחיפה לחדרה; ברישיון "גבריאלה" (70%), הנמצא במרחק של כ-15 ק"מ מהחוף שבין נתניה לראשון לציון; וכן ברישיונות "צורים" בים המלח (15%) ו"שרית" (22.5%) באשדוד.



סולטן סירב להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully