וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכים הבאים לעידן ההתנהגות

מאת דוב סידמן

26.7.2010 / 6:54

טכנולוגיות התקשורת הפכו את הכל לשקוף - ומנהלי החברות צריכים להבין שהלקוחות בוחנים גם את התנהגותם, ולא רק את המוצרים שלהם



>> לפני זמן לא רב, חיינו בעולם שבו בעיות חיצוניות לא היו הבעיות שלנו. הבעיות שנוצרו על ידי עסקים גדולים היו קיימות אי שם, בחצר האחורית של מישהו אחר. אך זה השתנה - כעת אנו חיים בעידן של שקיפות. טכנולוגיות האינטרנט הפכו את הפעילויות העסקיות להיפר-מחוברות ולהיפר-ניראות.

אך זהו רק היבט חלקי של התמונה. המשמעות העמוקה יותר היא שאנו חיים ב"עידן ההתנהגות". אותן טכנולוגיות תקשורת שחשפו את ההשפעות החיצוניות של העסקים איפשרו גם לגורמים סקרנים להציץ לתוך עסקים אלו ולבחון את מטרותיהם. מעתה והלאה חברות יתקשו להעלים את תוצאות מעשיהן, ובעלי המניות יעריכו זאת. אך הם צריכים להתמקד באופן שבו מנהיגי החברה מתייחסים להשלכות החיצוניות שהם יוצרים, באופן שבו הם בוחרים להגיב ובאופן שבו הם מצליחים לגרום לאחרים לפעול כמותם.



מרבית המנהלים נמצאים עדיין תחת הרושם שכל עוד נשמר יתרון המוצרים שלהם, לא משנה כיצד הם מיוצרים. הלקוחות קונים את המוצרים, הם סבורים, ולא את התנהגות החברה. אך שוב, זוהי טענה שגויה. חשבו על הסוגיות שעלו בעקבות מבצע הקריאה לתיקון בטויוטה, דליפת הנפט של bp במפרץ מקסיקו או המשבר הפיננסי העולמי. השיח הציבורי התמקד בעיקר בהתנהגות הפנים-ארגונית ובמידה שבה היא תרמה לבעיות נרחבות אלה.



מה צריכות חברות לשנות בנוגע לעצמן בעולם שבו אנשים שופטים אותן לפי האופן שבו הן עושות עסקים ולא רק לפי טיב המוצרים שלהן? העדיפות הראשונה היא לקדם מנהלים המחויבים לקיימות, ולהרכיב צוותים שחולקים ומרחיבים תפישת עולם זו. התפישה הזו תעודד התנהלות ידידותית לסביבה, ללא ספק, אך עליה לצמוח אל מעבר לחששות הסביבתיים ולהנחות את פעילות החברה בכל עסקיה ברחבי העולם. אנו צריכים להכיר בעובדה שאנשים ועסקים תלויים זה בזה מבחינה מוסרית. אנו צריכים להבין שהאופן שבו העסקים מתנהלים חשוב היום יותר מאי פעם. ההתנהגות היא כעת המפתח ליתרון תחרותי, ולעתיד בר-קיום.



ההשפעות החיצוניות לא ייעלמו במהרה, והמנהיגים העסקיים יצטרכו תמיד לקחת סיכונים, להגיע לפשרות כואבות ולדעת מתי לוותר. השאלה היא: כיצד?



-



הכותב הוא מנכ"ל lrn ומחבר הספר



"how: why how we do anything means everything"



-



הסוגיה: מה הקשר בין התנהגות צרכנים לשיח הפנים-ארגוני בנושאי אתיקה?



הפתרון: צרכנים מתוחכמים אינם יכולים עוד לנתק בין המוצר לערכי הליבה של החברה



הדרך: לקדם מנהלים המחויבים לקיימות, ולהרכיב צוותים שחולקים ומרחיבים תפישת עולם זו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully