וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוזמה של אקוניס: יותר ערוצים ב-DTT - במקום החבילה הצרה

מאת צבי זרחיה

26.7.2010 / 8:11

בלעדי יו"ר ועדת הכלכלה התנגד לסעיף בחוק ההסדרים שקרא לחייב את חברות הכבלים והלוויין להציע חבילת ערוצים צרה במחיר מופחת. במקומו הוא מבקש להרחיב את מספר הערוצים ב-DTT בשלושה



>> יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד), מבקש להכניס לחוק ההסדרים סעיף הקובע כי חבילת ערוצי הטלוויזיה המוצעים ללא תשלום (dtt) תורחב ותכלול שמונה ערוצים במקום חמישה כיום. אקוניס יעלה את הצעתו בדיוניה של ועדת הכלכלה על חוק ההסדרים במשק.

יוזמתו של אקוניס מגיעה לאחר שבשבוע שעבר הסיר שר האוצר, יובל שטייניץ, את הסעיף מחוק ההסדרים שקבע כי חברות הכבלים והלוויין יידרשו להציע למנויים חבילה צרה של ערוצים במחיר מופחת.



שטייניץ נימק את ההחלטה להסיר את הסעיף בין היתר בהתנגדותם של אקוניס וחברים אחרים בוועדת הכלכלה. הממשלה קבעה בעקבות הדיון כי "על משרדי התקשורת והאוצר, הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים לגבש המלצות בדבר הרחבת חבילת החינם. ועדה לבחינת הנושא, שתוקם בקרוב, לסיים את עבודתה עד 31 בדצמבר 2010".



אקוניס, שתמך בהסרת הסעיף מחוק ההסדרים, טוען שהרחבת חבילת ערוצי ה-dtt תספק פיצוי לצרכנים על ביטול החבילה הצרה של הכבלים והלוויין. לפי הצעתו, חבילת ה-dtt תכלול את ערוץ 9, החינוכית, ערוץ 23, ערוץ המוסיקה 24 ואת הערוץ הייעודי בערבית, אם יוקם.



אקוניס אמר כי "אם הממשלה רוצה לפעול למען הצרכן עליה להרחיב את מספר ערוצי החינם". לדבריו, "הנהגת חבילה צרה היתה מעוררת בעיות בין היתר בשל התחייבות שניתנה בעבר ל-hot ול-yes שאם תונהג חבילה צרה במחיר מפוקח, יותר להן לשדר פרסומות".



גם באוצר הציעו באחרונה להרחיב את חבילת החינם (dtt) ל-10-15 ערוצים ובהם: 24, 23, 9, 99, 33, 10, 2 ו-1. באוצר ובמשרד התקשורת שוקלים לצרף לרשימה גם את הערוץ הייעודי בערבית אם יוקם. אם יוקמו ערוץ המורשת וערוץ חדשות, גם הם יצורפו לחבילת החינם.



hot ו-yes מתנגדות הן להרחבת חבילת ה-dtt, שעשוייה לפתות את הציבור ולהביא לאובדן של מנויים רבים, והן להנהגתה של חבילה צרה של ערוצים במחיר מופחת, כל עוד הן אינן מורשות לשדר פרסומות. זכייניות ערוץ 2 ו-10 וכן התאחדות תחנות הרדיו האזורי מתנגדות למתן הרשאה לחברות הכבלים והלווין לשדר פרסומות. ב-hot וב-yes טוענים עוד שאם הממשלה מעוניינת בהנהגת חבילה צרה של ערוצים במחיר מופחת, אז יש להפחית את המחוייבות של החברות לשידור הפקות מקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully