וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מנורה תיקנס ב-10 מ' ש' בגין הלוואות ללא ערבויות

מאת אסא ששון

26.7.2010 / 8:20

הממונה על הביטוח צפוי לפרסם היום את דו"ח הבדיקה בפרשה. המנכ"ל ארי קלמן יוכל כנראה להמשיך בתפקידו



>> הממונה על הביטוח עודד שריג צפוי לפרסם היום את דו"ח הבדיקה בנוגע להלוואות שהעניקה חברת הביטוח מנורה מבטחים ללקוחותיה מבלי לדרוש מהם ערבויות מתאימות. את הבדיקה בחברת מנורה מבטחים החל הממונה על הביטוח הקודם, ידין ענתבי.

החשד שבדק ענתבי נסוב סביב מתן הלוואות מכספי מנורה מבטחים בניגוד לחוק. את ההלוואות נתן אחד מסוכני חברת מנורה מבטחים, והיקף ההלוואות הוערך ב-133 מיליון שקל.



בעקבות הבדיקה דיווחה מנורה: "נכון ל-30 ביוני 2009 יתרת ההלוואות היתה כ-133 מליון שקל; כנגד ההלוואות נצברו ערכי פדיון בפוליסות (המשמשות כבטוחה) בסך של כ-30 מיליון שקל; ויתרת ההפרשה לחובות מסופקים בגין ההלוואות היתה נכון למועד האמור כ-62 מיליון שקל".



השיטה עבדה כך: הסוכן נתן הלוואה ורשם אותה כפוליסה שנפתחה בחברה. תשלום הפרמיות היה למעשה החזר ההלוואה בתוספת ריבית. ההלוואות ניתנו לעשרות אנשים וללא ביטחונות, ובחלק מהמקרים קיים ספק ביחס ליכולתם של הלווים להחזיר את ההלוואה.



ל-themarker נודע כי מן המסקנות שמתגבשות בדו"ח עולה כי על החברה יוטל קנס של יותר מ-10 מיליון שקל. בנוסף תצטרך החברה להחזיר את הכספים שהרוויחה מההלוואות לפוליסות הביטוח והמנכ"ל ארי קלמן יוכל להמשיך בתפקידו. פרשה נוספת, פרשת התארוך לאחור של פוליסות שנחשפה ב-themarker, עדיין נמצאת בבדיקה של המפקח על הביטוח.



נזכיר כי פרשת התארוך לאחור נגעה לחסכונות של עובדי מנורה שנוהלו במוצר בשם טופ פייננס, המשווק גם לציבור הרחב. זוהי פוליסת השקעה המאפשרת להעביר את הכסף בין אפיקי ההשקעה - מניות, שקלים, אג"ח וכדומה. המוצר אמנם נקרא פוליסת ביטוח, אך במהותו הוא מוצר השקעה. אחד היתרונות של פוליסות השקעה אלה הוא האפשרות להעביר את הכסף בין מסלולי השקעה שונים ללא עלות. אם עמית בחר להשקיע במסלול כללי, ולאחר מכן הוא מעוניין להעביר את הכסף למניות או למט"ח, הוא יכול לעשות זאת בשיחת טלפון אחת.



עובדים במנורה מבטחים, שחסכו את כספם האישי בפוליסות טופ פייננס של החברה, ניצלו יתרון זה היטב ובאופן אסור. כאשר ראה עובד במנורה שמסלול מסוים עלה בשוק, הוא פנה במייל או בטלפון לאחראי על פוליסות העובדים וביקש ממנו לשנות את מסלול ההשקעה בפוליסה שלו בדיעבד.



במנורה סירבו להגיב על הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully