וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עצות למי שאינו "זורם" בקריירה

טלי חרותי סובר

26.7.2010 / 8:50

פרופסור בנט העוסק בהענקת עצות קריירה לחברות ולסטודנטים, כתב ספר המיועד לאנשים מתוכננים שאינם סומכים על זרם האירועים שיוביל אותם למקום הנכון. טלי חרותי סובר לא זורמת

אחד הספרים שמטפסים והולכים לעבר רשימת רבי המכר בארצות הברית הוא "Your Career Game", שנכתב על ידי פרופ' נתן בנט מג'ורג'יה אינסטיטיוט אוף טכנולוג'י, וסטיבן מיילס, סגן יושב ראש חברת הייעוץ הבינלאומית היידריק אנד סטראגלס. השניים עוסקים שנים ארוכות בהענקת עצות קריירה לחברות ולסטודנטים, והם פירסמו באחרונה ספר ייחודי העוסק בפן האסטרטגי של בניית הקריירה האישית על פי עקרונות תורת המשחקים.

הספר, כך פרופ' בנט, מיועד לאנשים מתוכננים. "הרבה מאוד אנשים סומכים על זרם האירועים שיוביל אותם אל המקום הנכון", הוא אומר. "לאלה אני ממליץ לא לקרוא, שהרי מדובר בבזבוז זמן. הספר שלנו מיועד רק למי שיודע שיש לו השפעה ממשית על הקריירה שלו, ורוצה לכוון אותה בעצמו".

לאנשים שאינם זורמים מנדב בנט חמש עצות בסיסיות:

1. למד מי בעדך ומי נגדך - כמו קבוצת כדורגל שכדי לנצח חייבת להבין מי הם השחקנים שמולה, גם אתה חייב להכיר את יחסי הכוחות הפועלים במגרש המשחקים שלך: מי בעדך ומי נגדך, מהן האופציות העומדות בפני השחקנים האלה, ומהן המטרות שלמענן הם פועלים. הניתוח הזה יסייע לך להבין מי יעמוד לצדך ומי לא ברגעי מעבר או שינוי. בניגוד לתפישה המסורתית שמציעה לעובד לנתח את צרכיו ואהבותיו, ניתוח הסביבה שלך לא פחות חשוב.

2. חפש את השינויים בתעשייה שלך - אחד המרואיינים שלנו עבד במריל לינץ'. הוא ניתח באופן קבוע את ההתרחשויות בסביבתו וזיהה שהתחום נשטף והולך בעובדים צעירים ואגרסיביים השונים ממנו מאוד. הוא יכול היה להישאר אבל הבין שאם לא יכוון את הקריירה שלו לתעשייה אחרת - הוא עלול להיות מופתע לרעה, ופרש בזמן כשהוא נהנה ממצנח זהב לתחום שבו רצה להיות. כיום, כשכל כך הרבה תעשיות משתנות במהירות, חשוב לזהות אסטרטגית את השינוי ולפעול לקראתו במקום לחכות שהוא יגיע אליך.

3. אל תעצום עיניים מול התרחשויות מיידיות - אפשר להחליט על עצירה למחשבה אחת לרבעון או לשנה או בכל יום הולדת, ואפשר גם לעשות את זה כשרואים אירוע חדש מתקרב - החלפת בוס, מיתון, גל פיטורים, עלייה בדרגות סביבך. בין אם החשיבה מובנית בלוח השנה או מתרחשת באופן ספונטני - חשוב לוודא שאין עצימת עיניים מול ההתרחשויות החדשות.

4. עשה לך מנטור - אחת הפעולות החשובות ביותר במהלך התפתחות הקריירה היא יצירת מנטורים שונים במקביל. אל תשמור את המחשבות שלך לעצמך, חפש את המנטור שאתו תוכל להתחלק ולתכנן בעזרתו את האסטרטגיה לטווח הארוך. הוא יידע להאיר את עיניך בנקודות העיוורון.

5. השתדל להמעיט ביצירת אויבים - זכור כי רוב הקריירות הן ארוכות, ועל המגרש שלך משחק מספר קטן יחסית של שחקנים. הימנע ככל האפשר משריפת גשרים, גם אם באותו רגע זה נראה כמו הדבר הנכון לעשותו.

  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully