וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד2: ירידה של כ-30% בביקוש לדגמי טויוטה

מאת דניאל שמיל

26.7.2010 / 9:05

הסיבה לירידה היא התקלה בדוושת הגז. עם זאת, במחירי הדגמים אין שינוי משמעותי. המכונית המבוקשת ביותר: מאזדה 323



>> מאזדה 323 היא המכונית המשומשת המבוקשת בישראל - כך לפי נתוני החיפוש באתר הלוחות יד2 למחצית הראשונה של 2010. 1.6 מיליון גולשים חיפשו אחר הדגם - הרבה יותר מכמיליון גולשים שחיפשו מאזדה 3, שבמקום השני. במקום השלישי נמצאת הונדה סיוויק (960 אלף חיפושים) וברביעי פולקסווגן גולף (816 אלף).

בכך נשמרת המגמה הרווחת בקרב גולשי אתרי הלוחות, המחפשים בעיקר מכוניות שאינן מוצעות כמשומשות על ידי חברות הליסינג. אם זה בגלל שהן ישנות (מאזדה 323 יוצרה בשנות ה-90) ואם זה כי הן נמכרות כחדשות בעיקר ללקוחות פרטיים (כמו הסיוויק והגולף).



במקום החמישי נמצאת טויוטה קורולה, שאותה חיפשו 794 אלף קונים. טויוטה נפגעה מפרשת התקלה בדוושת התאוצה והביקוש לה ירד. הביקוש לקורולה ירד ב-27%, הביקוש ליאריס צנח ב-32% והקורולה run x ספגה ירדה ב-31%.



רועי שגב, סמנכ"ל יד 2, מעריך כי "אין ספק שהפרסומים השליליים אודות התקלה בכלי הרכב והצורך בביצוע תיקונים יצרו חוסר אמון וחשדנות כלפי רכבי טויוטה - דבר שפגע קשות בביקוש לכלי הרכב שלה. אם מגמת הביקושים לטויוטה תמשיך להיות בירידה, המחירים יירדו ואז המגמה תתהפך שוב, כלומר תהיה עלייה בביקושים. בסך הכל, לפי נתונים מהעבר מדובר במותג רכב שכיח מאוד בכבישי ישראל, ולכן הצפי הוא שמכירותיו בשווקים יחזרו לקצב של פעם".



המחירים, אגב, לא ירדו במידה ניכרת. מחירן הממוצע של הקורולה וה-run x ירד ב-8%, בהתאם לשוק, ורק הגרסאות הרובוטיות של הקורולה והיאריס ירדו ב-13% ו-12% בהתאמה, אך זה כתוצאה מחוסר שביעות רצון מתיבת ההילוכים ולא מדגמי טויוטה בכלל. ביד2 מסבירים כך את הפער בין הירידה בביקוש לשמירה על המחירים: "למרות הירידה בביקושים, המוכרים עדיין מתעקשים על המחיר ומצליחים למכור במחיר שהם דורשים". לדבריהם, ההיצע קטן יחסית ולכן עונה על הביקושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully