וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל: בונוסים של 7 מיליון שקלים

מיכאל רוכוורגר

26.7.2010 / 16:15

כמה חודשים לאחר שנחלצה בדקה ה-90 מכינוס נכסים, המנהלים הבכירים בחברה צפויים לקבל בונוס אישי בהיקף של כמה מאות אלפי שקלים כל אחד, חלקם אף מיליונים

עכשיו זה רשמי: המנהלים הבכירים של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, וחברות הבנות שלה יקבלו בונוס אישי בהיקף של כמה מאות אלפי שקלים כל אחד, בעקבות מאמציהם לחילוץ החברה ממצבה הקשה. סך כל הבונוסים המתוכננים יגיע ל-7 מיליון שקל. מנהל הכספים הראשי של אפריקה ישראל להשקעות, רון פאינרו, יקבל 1.25 מיליון שקל. מנכ"ל אפריקה ישראל ארה"ב, ריץ' מארין, יקבל 5 מיליון שקל (1.25 מיליון דולר). 5 מנהלים נוספים יקבלו יחד 900 אלף שקל. החברה מציינת כי הוועדה שאישרה הבונוסים לא קיימה דיון בעניין מענק למנכ"ל ולסגן יו"ר הדירקטוריון.

החברה דיווחה כי "במהלך הדיונים בנושא נועצו מוסדות החברה, בין היתר, בחברת ייעוץ חיצונית העוסקת בתחום של תגמול בכירים - חברת קומפויז'ן, שאף עסקה בהכנת בסיס הנתונים לצורכי בחינה והשוואה של התגמול המוצע. מעבר לבסיס הנתונים הראשוני שהוכן עוד קודם לתחילת עבודתה של ועדת התגמול, הוזמנה חוות דעת הכוללת נתוני השוואה על תגמול בכירים בחברות מובילות בארץ מפרופ' משה צבירן".

מנכ"ל אפריקה איזי כהן ציין כי החברה "עברה שנתיים לא קלות עקב המשבר הפיננסי והנדל"ני הקשה שפגע בעולם, במהלכן התמודדה עם ירידות ערך בשווי הנכסים, שחיקת הון ופגיעה בתזרים המזומנים של החברה והגעה להסדר חוב מורכב. בעת הזו נזקקה החברה למנהלים טובים ומנוסים היודעים לפעול בתנאי לחץ פיננסי, בימים של חוסר ודאות, וידעו לנווט את החברה אל עבר חוף המבטחים שלה - משם תוכל לשוב ולצמוח בהצלחה.

"המנהלים הללו, שעשו לילות כימים כדי לייצב החברה, מקבלים היום, בזכות, את המענק המיוחד הזה. בשנתיים החולפות, לא חילקה החברה כל מענק למנהליה ולעובדיה, כי לא ראינו לנכון לעשות זאת בעת כזו. כיום, לאחר השלמת הסדר החוב, וכאשר החברה נמצאת במגמת התאוששות, חוזרת לבצע ולהשלים פרויקטים וצופה אל העתיד בביטחון אנו סבורים שניתן להודות לאנשים שהביאו אותה לרגע זה.

"התגמול הזה, הוא בראש ובראשונה, הבעת אמון ותודה למנהלים, לצד מחויבות של החברה לוודא כי טובי האנשים יישארו עימנו ויובילו את החברה אל עבר הצפת הערך לבעלי המניות שלה ובעמידה בהתחייבויותיה. אני מודה לדירקטוריון ולעומד בראשו, על ההחלטה לתמוך בהמלצותיי לתשלום מענק מיוחד זה".

היה הסדר?

אישור הבונוסים לבכירים נעשה כמה חודשים בלבד לאחר שחברת אפריקה ישראל נחלצה בדקה ה-90 מכינוס נכסים והגיעה להסדר החוב בהיקף של כ-8 מיליארד שקל עם מחזיקי האג"ח והבנקים. מקורות הקרובים לאפריקה ציינו כי המענקים ניתנים לא בשל הרווחים או בשל התוצאות שהציגה אפריקה, אלא עבור המאמצים של המנהלים למנוע התפרקותה של אפריקה. כל זאת, למרות שהחבילה בהסדר החוב שניתנה למשקיעים משקפת תספורת של כ-15-20% לעומת הערך הכלכלי המלא של החוב שהנפיקה אפריקה.

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully