וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוג הסגור של משקיעי גבעות: "אתם כולכם עוד תאכלו את הכובע"

ליאור זנו

26.7.2010 / 10:08

ערב חמישי עם משקיעי גבעות עולם שמעבירים מסר של אופטימיות ומסבירים למה לא התרסקה המניה



יום חמישי, שעת לילה מאוחרת. מאחורי שעריו הנעולים של קידוח מגד 5 שליד ראש העין מתאספים, כמו כמעט בכל ערב בשבועות האחרונים, משקיעי . הערב, הם באו לחגוג - בעיקר את התבדות הנבואות אודות התרסקות המניה שלהם ביום המסחר שלאחר ההודעה על תוצאותיהם הראשונות של מבחני ההפקה בקידוח, שהיו מאכזבות יחסית לציפיות.



עם סגירת המסחר ברביעי בערב, הודיעה גבעות עולם כי הקידוח מסחרי וכי במהלך מבחני ההפקה הופק נפט בקצב של 380 חביות וכמות גז נוספת השקולה ל-90 חביות נוספות ביממה. בסך הכל, 470 חביות ביממה. אלו הם ממצאים ראשוניים ויש להמתין לתוצאות המלאות שיגיעו ב-15 לאוגוסט וב-15 בספטמבר.



ברביעי בערב הם הגיעו לכאן מעט חוששים. היום הם מנערים בקבוקי שמפניה ומברכים, רוקדים ומחלקים ארטיקים. "מה השתנה מאז אתמול בערב?", אני שואלת. "120 מיליון", עונה לי אחד מהם, ומתכוון למחזור המסחר הענק של 123 מיליון שקל, שריכזה המניה במהלך יום המסחר. מניית גבעות-עולם, פתחה את היום בצניחה של כ-20%, אך במהלך יום המסחר נחלשו המימושים במניה, והיא חתמה את יום המסחר באיבוד 2% בלבד מערכה.



"אף אחד מאתנו לא שיחרר סחורה היום", אומר לי משקיע אחר. "החלטנו שאנחנו לא מוכרים ועמדנו בזה". "אפילו קנינו עוד!", מוסיף בזריזות חברו. הסבר נוסף למגמת צמצום הירידות שניתן על ידי המשקיעים הוא ראיון שהעניק שמואל בקר, יו"ר השותף הכללי, בצהרי היום. ויש עוד אחד: "הגופים הגדולים אגרו מניות של השותפות בימים האחרונים ואז מכרו בכוונה בכדי להוריד המניה - כדי שיוכלו לקנות כמות גדולה בזול", מספר לי משקיע נוסף, "אבל אנחנו לא נתנו להם כל כך בקלות".







משקיעי גבעות הפכו ללמודי תקשורת בזמן האחרון. מנהלי החברה, ובעיקר הגיאולוג טוביה לוסקין, ממעטים להתראיין לגופי התקשורת השונים והמשקיעים הפכו כמעט לדוברי השותפות. אחרי מספר כתבות, לא אוהדות לדעתם, הם מחליטים ליצור מסר יחצ"ני משלהם שאותו הם מעוניינים להעביר. כשאנחנו מגיעים הם עורכים סדרת התייעצויות קצרה בצד ומחליטים מי ידבר ובמה עליו להתמקד. הם ממתגים מחדש את ההודעה, שדיברה על כמויות מאכזבות יחסית לציפיות ומתייחסים רק להכרזה כי הקידוח מסחרי. לגבי המספרים בהודעה, הם אומרים כי הם ממתינים לתוצאות המלאות ומאמינים כי הכמויות בפועל, עם ציוד הפקה מתאים, יהיו גדולות הרבה יותר.



יש להם ביקורת רחבה על התקשורת שלא מפרגנת לגבעות, לטענתם. "אם לוסקין היה תשובה או דנקנר, היו מתייחסים אלינו בצורה שונה לגמרי", הם אומרים בכעס, "אבל אתם כולכם עוד תאכלו את הכובע".
"אני רוצה כותרת", אומר לי משקיע כבר עם הגעתי למקום. "תכתבי בה שמגד 5 הוא הקידוח הגדול ביותר בסוריה, מצרים ולוב. לא רק בישראל! ותכתבי שאני מאמין שנראה פה כמות של 2,000-5,000 חביות ביום". גם האנליסטים שאיתם שוחחנו הדגישו כי יש להמתין לתוצאות הסקר המלאות; ועדיין, לעתים נראה כי השמחה הגדולה עדיין קצת מאולצת.



אחת הביקורות הרווחות על גבעות נוגעת לעובדה כי הדיווחים שמשחררת החברה למשקיעים הינם חלקיים, לא ברורים, ומיועדים לאנשים בעלי ידע בגיאולוגיה. אך רוב המשקיעים שאנחנו פוגשים רכשו כבר ידע נרחב בנושא. הם מתמצאים בכל פרטי התשקיף, בתהליכים הגיאולוגים, ההערכות ובציוד. הם גם מעבירים מידע נוסף ביניהם ומשוחחים, לדבריהם, עם לוסקין. לטענתם, הם ממש לא תמימים וחולמים כפי שמנסים להציג אותם, אלא מאמינים באמת ובתמים כי הם בפני תגלית עצומה שתשנה את מפת משאבי הטבע הישראלים מן הקצה אל הקצה. אולי, מה רע בקצת לחלום. אחרי שבילינו איתם ערב שלם, קשה שלא להידבק בהתלהבות המשקיעים ולקוות כי התוצאות המלאות, שיגיעו בספטמבר, אכן יענו על הציפיות הגבוהות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully