וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות באירופה בעקבות תוצאות מבחני העמידות לבנקים; לונדון ופאריס עולות ב-0.4%

רונית דומקה

26.7.2010 / 10:34

מניית BP עולה ב-3.5% בעקבות דיווחים על עזיבתו הצפויה של מנכ"ל החברה, טוני היוורד



בורסות אירופה נסחרות בעליות שערים, בעקבות תוצאותיהם החיוביות של מבחני העמידות לבנקים ביבשת, אשר פורסמו ביום שישי. לונדון ופאריס עולות ב-0.4%; פרנקפורט מוסיפה 0.2%; מדד יורוסטוקס 600 עולה ב-0.2%.



ביום שישי פרסמה ועדת הפיקוח על הבנקים באירופה (cebs) את תוצאותיהם של מבחני העמידות שנערכו לבנקים הגדולים באירופה. שבעה מתוך 91 הבנקים ב-20 מדינות האיחוד האירופי שנבדקו במסגרת המבחנים נכשלו. חמישה מהבנקים שנכשלו הם בנקים מספרד, אם כי מדובר בבנקי חיסכון אזוריים קטנים יחסית. הבנקים המרכזיים של ספרד, סנטנדר ו-bbva עמדו במבחנים. בגרמניה, כל 14 הבנקים שנבדקו עמדו במבחני העמידות למעט בנק המשכנתאות הגרמני היפו ריל אסטייט, שעליו נאלצה להשתלט ממשלת גרמניה עקב המשבר הפיננסי. בנק אחד מיוון אף הוא נכשל במבחנים.



שבעה הבנקים שנכשלו ידרשו במצטבר לגייס הון נוסף בהיקף של כ-3.5 מיליארד יורו (4.5 מיליארד דולר) כדי להבטיח את יכולתם להתמודד עם החרפה של המשבר הכלכלי, כך מסרה ועדת הפיקוח על הבנקים. הסכום נמוך באופן ניכר מתחזיות האנליסטים אשר צפו כי בנקים שנכשלו במבחנים יידרשו לגייס בין 90-30 מיליארד יורו.



מניות הפיננסים מובילות את העליות בעקבות פרסום תוצאות המבחנים. מניית עולה ב-2.5%; מניית עולה ב-1.3%; מניית nbp פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, עולה ב-2.4%.



מניית ענקית הנפט עולה ב-3.5% על רקע דיווחים לפיהם החברה תודיע מחר על עזיבתו של המנכ"ל, טוני היוורד. היוורד, שספג ביקורת חריפה על אופן טיפולו באסון דליפת הנפט במפרץ מקסיקו, עשוי לקבל חבילת פרישה בסך 18 מיליון דולר, לפי דיווח ב"טיימס" הלונדוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully