וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים: דו"חות טבע יפתיעו לטובה

26.7.2010 / 12:05

בבית ההשקעות צופים כי הדו"חות של טבע יכו את התחזיות ויציגו שיפור חד ברווחיות. זאת בעקבות עלייה חדה ברווחיות הקופקסון ומהשקות גנריות משמעותיות שהיו במהלך הרבעון

חברת טבע תפרסם ביום שלישי הקרוב דו"חות רבעון שני של 2010. בהראל פיננסים צופים שהדו"חות יכו את התחזיות בשוק ויציגו שיפור חד ברווחיות המתואמת (בנטרול הוצאות חד פעמיות), כתוצאה מעלייה חדה ברווחיות של הקופקסון ומהשקות גנריות משמעותיות שהיו במהלך הרבעון. הרווח הנקי המתואם של החברה צפוי לחצות בפעם הראשונה את המיליארד דולר ברבעון, עם רווח נקי של 1.11 דולר למניה.

במהלך הרבעון השני של 2010 החברה ספגה מספר אירועים שליליים, ובראשם פסיקה שקבעה שטבע הפרה את הפטנט על תרופת הפרוטוניקס. פסיקה שעלולה לעלות לחברה כמיליארד דולר בפיצויים לחברת פייזר.

"טבע צפויה להציג תוצאות טובות, כתוצאה משיפור חד ברווחיות של הקופקסון שממשיכה לשבור שיאים", אומר סטיבן טפר, אנליסט מחלקת מחקר Sell Side בהראל פיננסים. "אך 'עלייה וקוץ בה' - ככל שהקופקסון יותר דומיננטי ברווחיות של טבע, החששות מגנריקה הולכות וגוברות. לאישור הלאבנוקס מיום שישי אין השלכה ישירה לאישור הקופקסון, אך השוק הגיב בפזיזות".

בהראל פיננסים מסקרים את טבע בהמלצת "משקל יתר" עם מחיר יעד של 64 דולר (247 שקל), כ-30% מעל מחירה הנוכחי בשוק.

בהראל מציינים כי השיפור חד ברווחיות של הקופקסון נובע מסיום הסכם התגמולים עם חברת סנופי-אוונטיס בתחילת הרבעון. הסכם התגמולים חייב את טבע בעבר לשלם לסנופי 25% מההכנסות של הקופקסון בארה"ב. סיום ההסכם חוסך לחברה כ-140 מיליון דולר מסעיף הוצאות המכירה. עם שיעור מס נמוך על רווחי הקופקסון, החיסכון בהוצאות המכירה צפוי להשתקף כמעט במלואו ברווח נקי.

הקופקסון תמשיך לצמוח

בתחום תרופות המקור צפויה החברה להציג המשך צמיחה עם:

1. צמיחה של כ-%23 במכירות הקופקסון שנובעת ברובה מעליית מחירים, אך גם מגידול מתון בכמות מרשמים.

2. צמיחה של מעל 50% במכירות האזילקט. למרות שעוד לא אושר שינוי ההתוויה למוצר כמעכב התפתחות מחלת הפרקינסון.

3. צמיחה מתונה בלבד במוצרי הנשימה ובמוצרים לבריאות האישה, כתוצאה מהתחרות הקיימת הן למשאפי ה-ProAir והן לגלולת החירוםPlan B.

בתחום הגנריקה צפויה החברה להציג צמיחה בארה"ב, בעיקר כתוצאה מהשקות חדשות, שבוצעו במהלך הרבעון: Hyzaar/Cozaar (ללחץ דם, B1.6$ במקור ועם בלעדיות), Flomax (לפרוסטטה, B2$ במקור וללא בלעדיות), Valtrex (להרפס, B2.1$ במקור וללא בלעדיות), ותרופות נוספות שהושקו ברבעונים הקודמים: ,Adderall Prevacid ו-Pulmicort.

בתחום הגנריקה באירופה צפויה שחיקה בהכנסות כתוצאה מהמשבר, ניסיונות של ממשלות לצמצם עלויות, ושחיקה של היורו ומטבעות אחרים יחסית לדולר. כמו כן צפויות הוצאות חד פעמיות כתוצאה מהסכם הפשרה עם ה- Medicaid (M169$) וכתוצאה מהפרשות לפיצויים אפשריים לפייזר עבור הפרוטוניקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully