וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול יודע מה אתם לובשים: וול מארט תצמיד תגיות חכמות לבגדי גברים

סוכנויות הידיעות

26.7.2010 / 11:28

מומחים לפרטיות: זוהי הפיסה הראשונה של מערכת מעקב מפחידה



וול מארט, הרשת הקמעונית הגדולה בעולם, תצמיד תגיות זיהוי אלקטרוניות לבגדי הגברים שלה כגון ג'ינסים החל מה-1 באוגוסט, בניסיון לשפר את ניהול המלאי שלה. אולם הצעד מעלה חששות בקרב מומחים לפרטיות, שטוענים כי מדובר במערכת מעקב "מפחידה".



אל פרטי הלבוש, שיכללו גם הלבשה תחתונה וגרביים, יוצמדו תגיות חכמות שאותן יוכלו עובדי וול מארט לקרוא מרחוק בעזרת סורקים. בתוך שניות, יוכל העובד לדעת אילו פריטים חסרים במלאי ואילו פריטים נמצאים באולם המכירה. בחברה מקווים בסופו של דבר להרחיב את השימוש בתגיות למוצרים נוספים, אך גורמים בחברה מסרו כי עדיין מוקדם להעריך כמה זמן יימשך התהליך.



התגיות, המשתמשות בטכנולוגיית rfid (זיהוי בתדרי רדיו) משדרות אות רדיו חלש שמזהה את המוצר. עד כה השתמשה החברה בתגיות החכמות למעקב אחר ארגזי סחורה במחסנים, וזוהי הפעם הראשונה שבה ישמשו התגיות למעקב אחר פריטים בודדים.



השימוש בתגיות מעלה חששות באשר לפרטיות המידע. קתרין אלברכט, מנהלת קבוצת "צרכנים נגד פלישה לפרטיות ותיוג מצד המרכולים" (caspn) אמרה לסוכנות הידיעות איי פי כי "זוהי הפיסה הראשונה של מערכת מעקב מפחידה". היא ואחרים חוששים כי המערכת תאפשר לעובדי וול מארט לעקוב אחר צרכנים, אשר בחלק ממדינות הגבול כגון ושינגטון ומישיגן נושאים רשיונות נהיגה שמכילים תגי rfid שמקלים על המעברים בגבול.



אלבכרט חוששת כי הקמעוניות יוכלו לסרוק נתונים מרשיונות הנהיגה ומהרכישות ולהצליב בין הנתונים ובין מידע אישי נוסף. לדבריה, אף כי ניתן להסיר את התגיות, לא ניתן להסירן ואפשר לעקוב אחריהן גם כאשר הן מושלכות לאשפה, לדוגמה.



מנהלים בוול מארט אמרו כי הם מודעים לחששות הפרטיות, אך עמדו על כי הם נוקטים גישה "מחושבת ומתודולוגית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully